Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Edulacka ekologiczna w ramach zadania Sadzenie drzew i krzewów miododajnych sposobem na ochronę bioróżnorodności w województwie podkarpackim

Nietypowy ładunek dla Elektrociepłowni Stalowa Wola

Opublikowano: 2014-06-13 20:35:25, przez: admin, w kategorii: Firmy

STALOWA WOLA. Po raz pierwszy w Polsce wykorzystywany jest najnowocześniejszy sprzęt do transportu nienormatywnego.

Fot. archiwum GDDKiAFot. archiwum GDDKiAFot. archiwum GDDKiAFot. archiwum GDDKiA
Fot. archiwum GDDKiA
Fot. archiwum GDDKiA

Fot. archiwum GDDKiA

 

Rzekami Wisłą i Sanem na barkach dostarczone zostały na Podkarpacie elementy, które trafią do Stalowej Woli, do rozbudowywanej elektrociepłowni (cześć koncernu Tauron) a następnie drogą krajową nr 77 będą dostarczane do rozbudowywanej Elektrowni w Stalowej Woli.

Wcześniej jednak moduły będą sukcesywnie (po dwa nocą) dostarczane do tymczasowej strefy składowania, a następnie po trzy na tydzień będą dostarczane bezpośrednio do ESW. Pierwsze części zespołu energetycznego już zostały przetransportowane do tymczasowej strefy składowania.

Organizatorem transportu 12 modułów jest Wyspecjalizowana firma z Holandii. Jest to pierwszy transport nienormatywny w Polsce wykonywany na specjalistycznej naczepie SPMT („self-propelled-modular transporter“).

Naczepa jest pojazdem wolnobieżnym, sterowanym przez operatora za pomocą pilota. Układ hydrauliczny zbudowany jest w systemie zamkniętych naczyń połączonych w grupy, umożliwiających rozkładanie nacisku ciężaru ładunku równo na każdą pojedynczą oś. Dodatkowo każda pojedyncza oś może obracać się 360 stopni, co umożliwia jazdę naczepy w każdym kierunku czyli równolegle, wzdłuż czy tez skręcona pod dowolnym katem.

W związku z koniecznością powstania strefy składowania dla ciężkich elementów, został stworzony szczegółowy projekt czasowej organizacji ruchu na DK77 umożliwiający realizację transportu.

- Dzięki bardzo sprawnej współpracy i skrupulatnemu przygotowaniu całego przedsięwzięcia przez Holendrów, ta wielka operacja logistyczna przebiega sprawnie i bez większych zakłóceń dla mieszkańców – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Transport prowadzony jest w godzinach późnowieczornych, z prędkością max. 2 km/h.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij