Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Sagitum - IT dla Twojego biznesu
Podkarpacki Fundusz Rozwoju - preferenyjne pożyczki dla firm
Specjalna Strefa Ekonomiczna Rzeszów-Dworzysko

Nowa struktura PKP Cargo

Opublikowano: 2014-05-06 10:25:14, przez: admin, w kategorii: Firmy

WARSZAWA, PODKARPACKIE. Zmniejszenie liczby zakładów i pionizacja zadań w PKP Cargo ma pozwolić nawet na kilkanaście milionów złotych oszczędności. Nie będzie zmniejszenia zatrudnienia.

Fot. PKP CargoNowa struktura PKP Cargo
Fot. PKP Cargo

Fot. PKP Cargo

 

Pierwsza ze zmian dotyczy liczby i granic zakładów. Spółka planuje redukcję liczby zakładów, dzięki czemu ich ogólna liczba zmniejszy się z 10 do 7. Nowe zakłady to: Centralny (powstały w wyniku połączenia zakładu Mazowiecko-Podlaskiego z Centralnym), Południowy (połączony Śląsko-Dąbrowski z Południowym), a także Zachodni (połączony Wielkopolski z Zachodniopomorskim). Mniejsze jednostki mają być połączone z większymi i silniejszymi biznesowo.

Teren województwa podkarpackiego obejmował zakład Południowy z siedzibą w Nowym Sączu. Teraz siedziba powiększonego zakładu znajdzie się w Katowicach. Natomiast północno-wschodnia część województwa (z Werchratą) zmieni przynależność i wejdzie w skład zakąłdu wschodniego z centralą w Lublinie.

- Oprócz połączenia zakładów, co ułatwi codzienną pracę w poszczególnych jednostkach organizacyjnych PKP CARGO, zmieniliśmy także granice tych zakładów. Zastosowaliśmy zasadę, że transport towarów na głównych szlakach powinien odbywać się na terenie maksymalnie dwóch zakładów – mówi Wojciech Derda, członek zarządu ds. operacyjnych PKP Cargo.

Druga zmiana dotyczy centralizacji niektórych funkcji i zadań PKP Cargo, czyli tzw. procesu pionizacji spółki.

– Jest to związane z procesem przewozowym, obsługą klienta, a także z funkcjami wsparcia – wyjaśnia Adam Purwin, prezes PKP Cargo. – Wszystkie te zmiany pozwolą na lepszą kontrolę procesów produkcyjnych i handlowych, a także na konkretne oszczędności. To one są podstawowym powodem, dla którego je realizujemy.

Spółka szacuje, że reformy pozwolą zaoszczędzić nawet do kilkunastu milionów złotych rocznie.

– To dla nas bardzo duże środki. Staramy się wykorzystywać każdą okazję do wygenerowania oszczędności, które w efekcie powiększą nasze przewagi konkurencyjne – dodaje.

Zdaniem prezesa PKP Cargo reformy powinny zostać zakończone już w najbliższych miesiącach.

Zmiany te nie wpłyną na wielkość zatrudnienia – większość pracowników chroniona jest Pakietem Gwarancji Pracowniczych, który zapewnia zatrudnienie na 4 lata.

Newseria Biznes

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij