Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Międzynarodowe targi w Kanadze

O sprzedaży i marketingu na Mega Rzeszów Conference 2013

Opublikowano: 2013-10-27 14:14:08, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW. Jak promować marki wrażliwe? W jaki sposób prowadzić kampanie adresowane dla kobiet? Czy muzyka i zapach wpływają na sprzedaż? Jak budować relacje z klientem? Czy biznes jest przygodą życia? To jedne z wielu pytań na których odpowiedzi poszukiwali zainteresowani tematyką handlu i marketingiem.

Jacek Walkiewicz, autor programów szkoleniowych dla firm i korporacji podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał BiałoruckiJakub Szpunar z agencji BC Group Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał BiałoruckiJakub Zajdel z agencji  Consulting&More podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał Białorucki
Jacek Walkiewicz, autor programów szkoleniowych dla firm i korporacji podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał Białorucki

Jacek Walkiewicz, autor programów szkoleniowych dla firm i korporacji podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał Białorucki

 

W piątek, tj. 25 października, w Hotelu Hilton Garden Inn w Milenium Hall odbyła się „Mega Rzeszów Conference 2013”. Wydarzenie to zgromadziło ponad 200 uczestników z różnych miast Podkarpacia.

– Celem konferencji było poszerzenie wiedzy o sprzedaży i marketingu. Chcemy także udowodnić, że współpraca obu tych branż wpływa na sukces firmy – mówi Alicja Leś, pomysłodawca i współorganizator konferencji.

Podczas wydarzenia nie zabrakło wystąpień wybitnych prelegentów, którzypodzielili się wiedzą i doświadczeniem z dziedziny handlu i marketingu. Jakub Zajdel z agencji Consulting&More, mówił o promocjach marek wrażliwych, czyli alkoholu i papierosów.

– Mimo, że przepisy uniemożliwiają promocję tych artykułów, to właśnie marketingowcy poprzez skuteczną komunikację mogą dotrzeć do klienta finalnego – powiedział Jakub Zajdel.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

Ekspert zaprezentował przykłady kampanii dóbr wrażliwych. Ich promocja odbywa się przy okazji pokazów mody, prestiżowych zawodów sportowych, imprez klubowych, spotkań biznesowych lub eventów dla celebrytów. Marki współpracują z projektantami mody (np. „Żubranko” - ubranie dla marki Żubrówka). Do promocji wykorzystuje się także ambasadorów, np. Bruce Wilis i Sobieski lub Bogusław Lidna i Bols. W promocji istotne jest lokowanie produktu (np. marki Warka i Camel w filmie „Operacja Samum”). Pojawiają się także kampanie społeczne promujące odpowiedzialne picie alkoholu.

Kampanie adresowane dla pań przybliżyła Anita Kijanka z agencji ComCreation. Dzisiejsza kobieta to osoba zmysłowa. Reklamy dla pań podkreślają styl i elegancję, co widać na przykładzie perfum i ubrań. Obecna kobieta to także silna osoba, z której zdaniem liczy się mężczyzna podczas zakupu sprzętu AGD/RTV, produktów finansowych, artykułów spożywczych i środków czystości.

Decyzje dokonywane podczas zakupów w dużej mierze spowodowane są emocjami. Mówił o tym Jakub Szpunar z agencji BC Group. – Będąc w sklepie często dokonujemy zakupu wcześniej nie zaplanowanego. To efekt podpowiedzi naszego umysłu oraz emocji. Spada wówczas poziom inteligencji i racjonalnego myślenia. Istotna jest wtedy rola sprzedawcy, który zarządza emocjami klienta. To on powinien zapewnić poczucie świadomego zakupu, by klient nie żałował podjętej decyzji i ponownie wrócił do sklepu – powiedział Jakub Szpunar.

Aleksandra Portykus-Wincza z agencji Mood Media przybliżyła zagadnienia związane z marketingiem sensorycznym. Sprzedaż w centrach handlowych wspomagana jest przez muzykę, zapach, kolor wnętrz i światła. Galerie handlowe często emitują muzykę wolną i utwory klasyczne. Klient poświęca wówczas więcej czasu na zakupy, jest skłonny także do większych zakupów niż zwykle. Galerie chętnie stosują również tzw. aromamarketing, poprzez specjalny zapach w swoich wnętrzach, oddziaływają na decyzje zakupowe klientów.

Podczas konferencji uczestnicy wysłuchali także prelekcji Jacka Walkiewicza, autora programów szkoleniowych dla firm i korporacji. Jego zdaniem wiek 20-30 lat życia człowieka to najlepszy czas na realizację pasji i marzeń. Młodość jest cechą, która nie szuka ograniczeń w realizacji własnych pomysłów i pragnień. Człowiek po 30 roku życia powinien już rozpoznać swoją drogę zawodową. – Ważne jest by życie zawodowe sprawiało satysfakcję, było przygodą, która zagwarantuje wewnętrzną zgodę i siłę do działania dla człowieka – powiedział Jacek Walkiewicz.

Konferencję zakończyły warsztaty dotyczące sprzedaży i marketingu.

– Planujemy, by „MEGA Rzeszów Conference” była imprezą cykliczną i na stałe zagościła w Rzeszowie. Już teraz mamy zgłoszenia od interesujących prelegentów i kolejnych uczestników, także spoza Podkarpacia – mówi Alicja Leś.

Rafał Białorucki

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij