Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Urzędnik - doradca energetyczny. oferta pracy

Opublikowano: 2024-03-28 10:17:13, przez: admin, w kategorii: Oferty pracy

POWIAT RZESZOWSKI.

Fot. pixabay/CC0

Fot. pixabay/CC0

 

 

ORP.2110.2.2024

Świlcza, dnia 27.03.2024 r.

WÓJT GMINY ŚWILCZA

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii

w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE

w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska

w Urzędzie Gminy Świlcza

Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:

Urząd Gminy Świlcza

36-072 Świlcza 168

Liczba stanowisk pracy: 1 etat

1. Kandydaci przystępujący do składania ofert powinni spełniać następujące wymaganianiezbędne:

1) wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki lub budownictwa,

2) obywatelstwo polskie,

3) minimum 2 - letni staż pracy,

4) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,

5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,

6) nieposzlakowana opinia,

7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku,

8) umiejętność biegłej obsługi komputera (pakiet MS Office), urządzeń biurowych,

9) znajomość regulacji prawnych:

a) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska,

b) Programu Ochrony Powietrza oraz tzw. uchwały antysmogowej (Uchwała Nr Lil/869/18 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 23 kwietnia 2018 r.),

c) ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii,

d) ustawa o samorządzie gminnym,

e) ustawa o pracownikach samorządowych,

1 O) gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia studiów podyplomowych finansowanych w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE),

2. Preferowane kwalifikacje dodatkowe:

1) wykształcenie wyższe z zakresu odnawialnych źródeł energii, planowania przestrzennego, geodezji i kartografii, chemii, biologii lub kierunków pokrewnych,

2) minimum 6 miesięczny staż pracy w administracji publicznej lub w instytucjach ochrony środowiska,

3) prawo jazdy kat. B,

4) dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, praca w terenie,

5) samodzielność w realizacji działań (umiejętność planowania pracy, zarządzania pracą oraz czasem),

6) umiejętność sprawnej organizacji pracy,

7) umiejętność działania w sytuacjach stresowych,

8) umiejętność szybkiego uczenia się, nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw,

9) doświadczenie w realizacji projektów unijnych,

10) komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów,

11) umiejętność prowadzenia korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami itp.

12) wysoka kultura osobista, rzetelność, cierpliwość, pracowitość.

3. Do zakresu wykonywanych zadań na stanowisku w szczegó ności należeć będzie:

1) zapewnienie wsparcia doradczego mieszkańcom przy wymianie źródeł ciepła (w tym

na odnawialne źródła energii - OZE) i termomodernizacji budynków oraz zapewnienie pomocy w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych potrzeb z dostępnych programów pomocowych (np. Czyste Powietrze, STOP SMOG, Mój Prąd, Ciepłe Mieszkanie, Moje Ciepło, Agroenergia, ulga termomodernizacyjna itp.);

2) zapewnienie wsparcia doradczego osobom ubogim energetycznie – współpraca z GOPS/MOPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz przekazania danych osobowych (pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania oraz w znalezieniu środków na termomodernizację budynków, wymianę źródła ogrzewania, w tym na OZE);

3) prowadzenie kontroli palenisk domowych (informowanie o wymaganiach uchwały antysmogowej i Programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego (PPOP), konsekwencjach łamania przepisów, rozwiązan ach do zastosowania w danym gospodarstwie domowym, itp. oraz doradztwo w zakresie efektywności energetycznej i racjonalnego zużycia energii);

4) prowadzenie lokalnych działań informacyjno-edukacyjnych (udzielanie porad i informacji mieszkańcom podczas lokalnych wydarzeń plenerowych, dystrybucja materiałów promocyjnych, organizacja spotkań z lokalnymi liderami, np. strażą gminną/miejską, Policją, kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi grupami działania - w zakresie informowania o konieczności wymiany źródeł ogrzewania, wpływu smogu na zdrowie; przekazywanie informacji na lekcji w szkołach nt. wpływu smogu na zdrowie, działań możliwych do podjęcia w zakresie poprawy jakości powietrza, racjonalnego zużycia energii, itp.);

5) identyfikacja budynków publicznych wymagających termomodernizacji i wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych na realizację niezbędnych działań;

6) kontakt z podmiotami/instytucjami w zakresie pozyskania informacji na temat dostępnych środków finansowych na inwestycje związane z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, w tym z Biurem Infonnacji o Funduszach Europejskich Województwa Podkarpackiego;

7) współpraca przy opracowaniu i aktualizacji gminnych dokumentów strategicznych (planów, raportów, programów, strategii, itp.);

8) wsparcie w zakresie przygotowania koncepcji projektów inwestycyjnych, w tym projektów parasolowych dla mieszkańców oraz uwzględnienia ich w gminnych dokumentach strategicznych;

9) sprawozdawczość z działań naprawczych PPOP;

1 O) współpraca z subregionalnymi doradcami biznesu i energii;

11) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań związanych z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego (prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej z realizacji projektu),

12) współdziałanie i współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy, w szczególności Referatem Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury w zakresie zagadnień termomodernizacyjnych, wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych,

13) w przygotowywaniu materiałów do projektu budżetu oraz przestrzeganie zapisów budżetu przy wykonywaniu zadań.

14) stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym;

15) zadania wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska (m.in. sporządzanie projektów programów ochrony środowiska, sprawozdawczość);

16) prowadzenie ewidencji emisyjności budynków (prowadzenie sprawozdawczości);

17) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego oraz ich pozytywne ukończenie;

18) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach, konferencjach;

19) udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,

20) inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE Podkarpackie.

4. Warunki pracy:

1) zatrudnienie w ramach umowy o pracę na czas realizacji projektu pn. ,,Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego: "Podkarpackie – żyj i oddychaj" - LIFE Podkarpackie, (czas trwania projektu do 31.12.2029 r.),

2) praca w pełnym wymiarze czasu pracy,

3) pakiet socjalny,

4) praca na miejscu w budynku Urzędu Gminy Świlcza oraz w terenie,

5) praca przy komputerze powyżej połowy dobowego czasu pracy,

6) w przypadku podjęcia studiów podyplomowych, finansowanych w ramach ww

projektu, osoba zatrudniona będzie zobowiązana do zawarcia umowy lojalnościowej .

5. Wymagane dokumenty:

1) własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się

o zatrudnienie oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wg załącznika),

2) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

4) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy

lub zaświadczenie o zatrudnieniu,)

5) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym

wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne

przestępstwo skarbowe;

6) własnoręcznie podpisane oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności

prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,

7) własnoręcznie podpisane oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,

8) inne dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje w zakresie objętym

wymaganiami dodatkowymi (np. dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia),

9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego

stanowiska,

10) kserokopia dokumentu (poświadczona przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem),

potw erdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać

z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.

o pracownikach samorządowych,

W miesiącu lutym 2024 r. w Urzędzie Gminy Świlcza wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6 %.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zaklejonej kopercie z adresem zwrotnym, imieniem i nazwiskiem z dopiskiem:

„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii

w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE

w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska,"

w sekretariacie Urzędu Gminy Świlcza (pokój 205) lub przesiać pocztą na adres:

Urząd Gminy w Świlczy

36- 072 Świlcza 168,

w terminie do dnia: 08.04.2024 r. do godz. 10.00

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy Świlcza po wyżej wymienionym terminie nie będą

rozpatrywane. Decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu Gminy Świlcza. Nie

dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.

Informacje o kandydatach spełniających wymagania formalne, miejscu przeprowadzenia

rozmowy kwalifikacyjnej oraz wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej

Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Świlcza www.bip.swilcza.com.pl .

Do pobrania 

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij