Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Marek Kuchciński, kandydat do Parlamentu Europejskiego
Daniel Obajtek - kandydat do Parlamentu Europejskiego

Trzy firmy walczą o kontrakt na budowę nowej drogi Potok-Jedlicze

Opublikowano: 2023-11-30 19:56:07, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT KROŚNIEŃSKI. Ma być ona również nową drogą dojazdową do Orlenu Południe w Jedliczu.

Fot. Orlen Południe

Fot. Orlen Południe

 

Inwestycja została dofinansowana kwotą ponad 88 mln zł z „Polskiego Ładu”. Koszt jej budowy oszacowano na 89 900 000 zł. Wykonawcą dokumentacji projektowej była firma Geo-Projekt Invest z Kraśnika za 430,5 tys. zł.

 

Z wyborem wykonawcy inwestycji raczej nie powinno być problemu. Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy zaoferowało cenę 62 841 672 zł, konsorcjum firm Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych w Jaśle - 65 975 343 zł, zaś Strabag z Pruszkowa - 67 800 735 zł.

 

Przypomnijmy, chodzi o budowę nowej drogi, która połączy DK 28 w miejscowości Potok, z drogą powiatową nr 1947R Jedlicze - Dobieszyn - Krosno w miejscowości Jedlicze. W ramach zadania powstanie też m.in. wiadukt drogowy nad linią kolejową Nr 108 Stróże-Jasło i cała niezbędna infrastruktura techniczna. Nowy odcinek drogi będzie miał długość ok. 3304 m.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

 

Planowana droga ma przebiegać obok północnej i południowej bramy zakładu Orlenu Południe. Atutem tego rozwiązania ma być bezpośrednie połączenie zakładu w Jedliczu z S19, czyli Via Carpatią.

 

Pierwszy raz o pomyśle budowy tej drogi rozmawiano jeszcze w styczniu 2021 r. W Jedliczu odbyło się wówczas m.in. spotkanie władz samorządowych (w tym samorządu wojewódzkiego), z przedstawicielami rządu oraz koncernu.

 

Orlen Południe - Zakład w Jedliczu, z uwagi na posiadanie zbiorników, w których będą magazynowane strategiczne rezerwy paliwowe oraz produkcję paliwa okrętowego dla wojska, został zdefiniowany jako infrastruktura krytyczna. Fakt ten z kolei wymusił potrzebę budowy do zakładu drogi o znaczeniu obronnym.

 

Cała inwestycja miałaby potrwać 12 miesięcy.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij