Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Sześciu chętnych na nadzór budowy wiaduktu nad linią kolejową w Ropczycach

Opublikowano: 2023-11-29 17:48:50, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Sporo? Owszem, ale o sam kontrakt na realizację tej inwestycji walczy aż 12 wykonawców.

Fot. gddkia.gov.pl (ilustracyjne)

Fot. gddkia.gov.pl (ilustracyjne)

 

Koszt samej inwestycji Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oszacował na 48 143 194 zł. Najtaniej wyceniło swoją ofertę konsorcjum dębickiego Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego i opolskiej spółki Himmel i Papesch - 42 230 204 zł. Niewiele droższa jest oferta firmy Remost (również z Dębicy) - 42 762 426 zł. Pierwszą tróję najtańszych ofert zamyka oferta konsorcjum poznańskich firm - Zakładu Robót Komunikacyjnych „Dom” oraz PBK Mostkol - 44 596 530 zł. Cena najdroższej oferty w przetargu, firmy Primost Południe z Będzina, wynosi 52 028 388 zł.

 

Przetarg czeka jeszcze na rozstrzygnięcie.

 

Z kolei na sam nadzór nad realizacją inwetycji PZDW zarezerwowało 962 863 zł. W tym przypadku z wyborem wykonawcy również nie powinno być wielkiego problemu. PROKOM Consulting z Sosnowca wycenił ofertę na 615 000 zł, INKO Consulting z Krakowa na 719 550 zł, Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie „Prosta-Projekt” z Piotrkowic na 821 640 zł, a ZDI z Zamościa na 918 121 zł. Dwie ostatnie oferty są już dużo droższe: Baumark z Wyszkowa - 1 147 000 zł oraz Komplet Inwest z Gorzowa Wielkopolskiego - 1 883 007 zł.

 

Budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 91 Kraków Główny - Medyka w Ropczycach to jedno z zadań większego projektu. Pierwsze dotyczy budowy nowego mostu na rzece Wielopolka w Ostrowie (wraz z rozbudową dojazdów oraz rozbiórką, budową i przebudową infrastruktury technicznej).

 

W przypadku ropczyckiego zadania, tam również przebudowane mają zostać drogi dojazdowe do obiektu. Ich łączna długość wynieść ma ponad 2,4 km. Powstać też mają ścieżki pieszo-rowerowe, nowe oświetlenie drogowe, a także przebudowana infrastruktura kolejowa (m.in. urządzenia SRK i trakcja kolejowa).

 

Przedsięwzięcie ma być „komplementarne do budowy nowego węzła drogowego na skrzyżowaniu z autostradą A4”.

 

Budowa wiaduktu miałaby potrwać 20 miesięcy. Inwestycja dofinansowana jest z Rządowego Funduszu „Polski Ład”.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij