Sześciu chętnych na nadzór budowy wiaduktu nad linią kolejową w Ropczycach
PODKARPACKIE. Sporo? Owszem, ale o sam kontrakt na realizację tej inwestycji walczy aż 12 wykonawców.
![test Fot. gddkia.gov.pl (ilustracyjne)](http://www.gospodarkapodkarpacka.pl/img/dynamic/large/39215.jpg)
Fot. gddkia.gov.pl (ilustracyjne)
Koszt samej inwestycji Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oszacował na 48 143 194 zł. Najtaniej wyceniło swoją ofertę konsorcjum dębickiego Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego i opolskiej spółki Himmel i Papesch - 42 230 204 zł. Niewiele droższa jest oferta firmy Remost (również z Dębicy) - 42 762 426 zł. Pierwszą tróję najtańszych ofert zamyka oferta konsorcjum poznańskich firm - Zakładu Robót Komunikacyjnych „Dom” oraz PBK Mostkol - 44 596 530 zł. Cena najdroższej oferty w przetargu, firmy Primost Południe z Będzina, wynosi 52 028 388 zł.
Przetarg czeka jeszcze na rozstrzygnięcie.
Z kolei na sam nadzór nad realizacją inwetycji PZDW zarezerwowało 962 863 zł. W tym przypadku z wyborem wykonawcy również nie powinno być wielkiego problemu. PROKOM Consulting z Sosnowca wycenił ofertę na 615 000 zł, INKO Consulting z Krakowa na 719 550 zł, Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie „Prosta-Projekt” z Piotrkowic na 821 640 zł, a ZDI z Zamościa na 918 121 zł. Dwie ostatnie oferty są już dużo droższe: Baumark z Wyszkowa - 1 147 000 zł oraz Komplet Inwest z Gorzowa Wielkopolskiego - 1 883 007 zł.
Budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 91 Kraków Główny - Medyka w Ropczycach to jedno z zadań większego projektu. Pierwsze dotyczy budowy nowego mostu na rzece Wielopolka w Ostrowie (wraz z rozbudową dojazdów oraz rozbiórką, budową i przebudową infrastruktury technicznej).
W przypadku ropczyckiego zadania, tam również przebudowane mają zostać drogi dojazdowe do obiektu. Ich łączna długość wynieść ma ponad 2,4 km. Powstać też mają ścieżki pieszo-rowerowe, nowe oświetlenie drogowe, a także przebudowana infrastruktura kolejowa (m.in. urządzenia SRK i trakcja kolejowa).
Przedsięwzięcie ma być „komplementarne do budowy nowego węzła drogowego na skrzyżowaniu z autostradą A4”.
Budowa wiaduktu miałaby potrwać 20 miesięcy. Inwestycja dofinansowana jest z Rządowego Funduszu „Polski Ład”.