Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Międzynarodowe targi w Kanadze

Stalowa Wola unieważniła przetarg na koncepcję rozbudowy i modernizacji lotniska w Turbi

Opublikowano: 2023-06-22 09:09:36, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

STALOWA WOLA. Na przetarg wpłynęły trzy oferty. Jednak to nie ich ceny wpłynęły na podjęcie decyzji o unieważnieniu postępowania.

Fot. aeroklubstalowowolski.pl

Fot. aeroklubstalowowolski.pl

 

Dwie z nich mieściły się bowiem w założonym limicie kosztów (300 tys. zł - zadanie ma być realizowane w ramach wsparcia rozwoju miast POPT 2014-2020). Warszawska spółka HMJ zaoferowała realizację zamówienia za jedynie 79 000 zł. Firma Air Innovations z Bydgoszczy zażyczyła już sobie 173 000 zł, zaś Projekt Plus z Warszawy 325 950 zł.

 

Władze miasta chciałyby, aby po rozbudowie i modernizacji infrastruktury lotnisko w Turbi było gotowe do uzyskania certyfikacji o docelowym kodzie ICAO.

 

Co się więc stało?

 

Jak można przeczytać w uzasadnieniu decyzji o unieważnieniu, stało się tak „z uwagi na wystąpienie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć”.

 

Zmieniły się bowiem okoliczności. Miasto nawiązało rozmowy „z potencjalnym inwestorem, który zainteresowany jest ulokowaniem swojej firmy na terenie Strategicznego Parku Inwestycyjnego w Stalowej Woli, jednakże jego oczekiwania względem lotniska różnią się od zakresu zamówienia określonego w opisie przedmiotu zamówienia. Dlatego też mając na względzie perspektywę rozwoju regionu oraz powstanie nowych miejsc pracy, a także by uniknąć w przyszłości dodatkowych kosztów związanych z wprowadzeniem zmian do koncepcji Zamawiający postanowił unieważnić postępowanie”.

 

Miasto poinformowało też od razu, że wkrótce ogłosi kolejny przetarg.

 

Zanim to nastąpi przypomnijmy więc, co miała obejmować koncepcja w pierwotnej formie (pierwszy przetarg). A były to m.in.: „budowa drogi startowej o nawierzchni sztucznej (ok. 1350m x 30m) wraz z drogą kołowania; przedstawienie minimum dwóch różnych wariantów samolotu referencyjnego, którego ACN będzie determinować nośność drogi startowej (DS) i drogi kołowania (DK), a także płyty postojowej. Ponadto należy przedłożyć szacunkowe koszty dla każdego z zaproponowanych rozwiązań, w celu optymalizacji wartości inwestycji; modernizację istniejącego pasa startowego o nawierzchni trawiastej do realizacji zadań szybownictwa sportowego; przedstawienie koncepcji drenażu oraz odwodnienia dla całej infrastruktury lotniska; modernizację istniejących hangarów wraz z wyznaczeniem wydzielonej części warsztatowej oraz koncepcję możliwości budowy nowych obiektów hangarowych wraz ze wskazaniem ich lokalizacji i potencjalnego przeznaczenia; budowę stacji paliw wraz z urządzeniami towarzyszącymi - przeznaczonej do stacjonarnego tankowania samolotów; wydzielenie płyty izolowanego stanowiska postojowego samolotów; lądowisko dla śmigłowców; parking dla samochodów osobowych; budowę niezbędnej infrastruktury technicznej (dróg, sieci technicznych itp.)”.

 

Wykonawca miał także wskazać optymalny system nawigacyjny dla lotniska. Do tego, dokumentacja miała zawierać zmianę sposobu użytkowania istniejącego budynku portu lotniczego. W obiekcie ma być wydzielona część hotelowa. Zmodernizowane też mają zostać sala szkoleniowa, pomieszczenia dla obsługi administracyjnej oraz technicznej. Koncepcja miała również wskazać optymalne połączenia lotniska z węzłem projektowanej drogi S74 Opatów – Nisko.

 .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij