Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Firma MPRB opracuje koncepcję programową dla obwodnicy Brzostku i Kołaczyc

Opublikowano: 2022-02-09 01:21:35, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. GDDKiA zapłaci za nią 6 986 400 zł. W przetargu MRPB pokonała sześciu konkurentów.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

 

Do zadań wykonawcy będzie należało wykonanie w terminie 15 miesięcy koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym, a także prowadzenie monitoringu osuwisk bądź terenów predysponowanych osuwiskowo.

 

Koncepcja programowa doprecyzuje przyjęte wstępnie rozwiązania projektowe poszczególnych obwodnic, w tym przedstawi wariantowe rozwiązania skrzyżowań, obiektów inżynierskich, a także sposobu zabezpieczenia posadowienia nasypu drogowego. Jej celem będzie umożliwienie ustalenia ostatecznych rozwiązań projektowych i technologii realizacji. Uściśli także zakres rzeczowy i finansowy inwestycji, czyli określi założenia dla jej realizacji w systemie projektuj i buduj.

 

Obwodnica Brzostku i Kołaczyc będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 13,4 km. W przyszłości będzie obejmować swoim zakresem budowę skrzyżowań jednopoziomowych (ronda) i dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, obiektów inżynierskich (osiem mostów i jeden wiadukt), urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Zgodnie z uzgodnieniami z Państwowym Gospodarstwem Wodnym - Wody Polski, wzdłuż potoków: Słony, Gogołówka i Dębówka wykonane zostaną także odcinki wałów zamykających (zlokalizowane poza granicami projektowanego pasa drogowego). Wały te stanowią dopełnienie dwóch odcinków drogi krajowej pełniących dodatkową funkcję wału przeciwpowodziowego. W toku prowadzonych uzgodnień ustalono, że wały wzdłuż potoków Słony i Dębówka zrealizuje Gmina Brzostek, a wał wzdłuż potoku Gogołówka wykonają „Wody Polskie”.

 

Warto zaznaczyć, że na dwóch odcinkach o łącznej długości ok. 2,1 km, przyszła obwodnica pokrywa się z przebiegiem planowanych do realizacji wałów przeciwpowodziowych. Dla tych odcinków korpus drogowy będzie pełnił jednocześnie funkcję wału przeciwpowodziowego.

 

Dzięki realizacji inwestycji ruch tranzytowy na osi północ-południe, kierujący się albo w kierunku Pilzna oraz drogi krajowej nr 94 i autostrady A4 albo w kierunku Jasła oraz drogi krajowej nr 28, zostanie wyprowadzony z centrów obu miejscowości.

 

Inwestycja jest realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy 100 Obwodnic.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij