Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Będzie przebudowa torów na linii Hurko - Krówniki w rejonie Medyka – Mościska II

Opublikowano: 2021-06-15 15:16:13, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT PRZEMYSKI. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach Hurko – Krówniki. Przebudowane zostaną tory, rozjazdy, obiekty inżynieryjne oraz przejazd kolejowo-drogowy. Finansowanie zadania zapewnia budżet państwa.

Stacja rozrzadowa w Medyce. Fot. Janusz Klimek

Stacja rozrzadowa w Medyce. Fot. Janusz Klimek

 

Dzięki pracom zwięszy się bezpieczeństwo ruchu, przepustowość tras i poprawi obsługa pociągów towarowych. Wzrost dostępności przejścia granicznego Medyka – Mostiska II wpłynie na rozwój współpracy gospodarczej w regionie.

Linie kolejowe Hurko - Krówniki 120 i 123 (szerokotorowa) są trasami dojazdowymi do bocznicy, zapewniającej spedycję krajową i międzynarodową wraz z przeładunkiem i magazynowaniem wyrobów hutniczych, rud żelaza, węgla, kruszyw, towarów sypkich i przemysłowych w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce.

Inwestycja w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą zakłada wymianę blisko 19 km torów między stacjami Hurko i Krówniki oraz 9 rozjazdów. Przewidziano remont  5 obiektów inżynieryjnych: wiaduktu i 4 przepustów. Podwyższony zostanie poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym.

Roboty planowane są w latach 2022 - 2023. Szacunkowa wartość zamówienia, to ponad 26 mln zł netto. Projekt jest finansowany z budżetu państwa. Zadanie: Prace na liniach kolejowych nr 120 i 123 Hurko – Krówniki realizowane jest w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II”.

 

W latach 2016-2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 64 mln zł na modernizacje przejścia kolejowego w Medyce. Zapewnione są efektywniejsze i bezpieczniejsze przewozy towarowe. Wykonano roboty na torch szerokich, na które przyjmowane są pociągi z Ukrainy. Prace objęły wymianę 17 km torów, 62 rozjazdów oraz sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawiono stan linii do terminali przeładunkowych, m.in. bocznicy CTL Północ Chełm – Hala w Medyce; terminalu PKP Cargo Connect Centrum Obsługi Granicznej w Medyce, terminalu Rozlewni Paliw Orlen w Żurawicy.

 

  .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij