PZDW wybrał Inżyniera kontraktu dla budowy tunelu/wiaduktu w Łańcucie
POWIAT ŁAŃCUCKI. Funkcję tę ma pełnić konsorcjum krakowskich firm: INKO Consulting i MP Consulting.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zapłaci za tę usługę 747 840 zł. Zwycięski konsorcjum zaoferowało najniższą cenę spośród wszystkich pięciu wykonawców. Chociaż, dodajmy, różnice punktowe pomiędzy konsorcjum a jeszcze dwoma innymi firmami są niewielkie. Prokom Construction z Sosnowca zdobyło ich 98,43 (cena 768 000 zł) a ZDI z Zamościa 97,63 (cena 778 590 zł). Cena najdroższej oferty opiewała aż na 1 944 442 zł.
Kilka dni temu PZDW rozstrzygnęło także przetarg na wykonawcę inwestycji. Została nim firma Intop Tarnobrzeg, z ceną 31 961 919 zł.
Przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, w ramach zadania: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik - Leżajsk - Szklary wraz z budową wiaduktu kolejowego w/c linii kolejowej nr 91 Kraków Główny - Medyka oraz budową/przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Łańcut”.
Inwestycja miałaby się zakończyć wiosną 2023 r.
Przypomnijmy, w ramach przygotowań do tej inwestycji starostwo w Łańcucie doprowadziło do skreślenia z rejestru zabytków części dawnego ogrodu włoskiego (wpisanego do rejestru zabytków decyzją z 1 września 1948 r. oraz jako część zespołu zabytkowego w Łańcucie decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Rzeszowie z 18 października 1969 r.), a więc działek zlokalizowanych na terenie obecnej Fabryki Wódek „Polmos-Łańcut” od strony ul. Kolejowej i ul. Grunwaldzkiej. Rada Powiatu zgodziła się też wesprzeć finansowo planowaną inwestycję kwotą