Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Zakończył się kolejny etap elektryfikacji linii kolejowej Ocice-Rzeszów

Opublikowano: 2021-01-20 13:34:47, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Wzdłuż linii wywieszono już ok. 70 km nowej sieci trakcyjnej. Cała inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta 67 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych.

Zakończył się kolejny etap elektryfikacji linii kolejowej Ocice-Rzeszów

 

Sieć zawisła na przygotowanych wcześniej specjalnych konstrukcjach, m.in. 1300 stalowych słupów. Teraz prace obejmują przygotowanie sieci do podłączenia napięcia. By zapewnić rozkładowe kursowanie pociągów, roboty prowadzone są głównie nocą. Montowane jest także zabezpieczenie przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych oraz także tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią tzw. podstacje trakcyjne. W ubiegłym roku zbudowano trzy z pięciu podstacji w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Budowane są pozostałe obiekty w Widełce i w Rzeszowie.

Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice - Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Krótsze podróże będą m.in. dzięki wyeliminowaniu zmian lokomotyw spalinowych na elektryczne. Przewoźnicy będą mogli korzystać z nowoczesnych bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych. Będzie lepsza oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną.

Elektryfikacja podkarpackiej linii to zadanie „Prace na linii nr 71 Ocice - Rzeszów”. Zakończenie planowane jest w połowie 2021 r. Od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, podróżni pojadą pociągami elektrycznymi.

W 2019 r. na linii Ocice - Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim. Zwiększyła się przepustowość trasy. Na przystanku przygotowano też nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim. Od grudnia trakcją elektryczną kursują pociągi na zelektryfikowanej linii Lublin - Stalowa Wola.

 .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij