Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Marek Kuchciński, kandydat do Parlamentu Europejskiego
Daniel Obajtek - kandydat do Parlamentu Europejskiego

Promocja picia mleka w szkołach

Opublikowano: 2013-02-01 16:25:00, przez: admin, w kategorii: Rolnictwo

RZESZÓW. Akcja „Mam kota na punkcie mleka” organizowana jest przez Polską Izbę Mleka i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Kot jest maskotką programu Mam kota na punkcie mleka

Kot jest maskotką programu Mam kota na punkcie mleka

Przeciętny Polak w ciągu roku wypija rocznie blisko 200 litrów mleka (bądź zjada jego przetworów), tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. U blisko połowy dzieci w wieku szkolnym spożycie wapnia nie pokrywa nawet 50 proc. dziennego zapotrzebowania na ten składnik.

Próbą zmiany tego stanu rzeczy ma być skierowany do szkół promujący spożycie mleka program „Mam kota na punkcie mleka”. Przygotowane zostały materiały dla uczniów, dzieci, rodziców oraz nauczycieli ze szkół, które zgłoszą swój udział w programie.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

Rzeszów to jedno z 20 miast, które zostało objęte programem. Do tej pory zaproszono 600 szkół z całej Polski, w tym 25 z Rzeszowa. Siedem już odpowiedziało.

- Urząd Miasta informuje o tym programie, ale decyzja zależy od szkoły, bo to zawsze powoduje przeformułowanie programu – mówi Zbigniew Bury, dyrektor wydziału Edukacji Urzędu Miasta. – Ale ten program może uatrakcyjnić prowadzenie zajęć.

Do programu może przystąpić każda zainteresowana szkoła. Wystarczy wypełnić formularz Dla młodszych dzieci przewidziano grę w karty, a dla starszych grę online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy.

Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, budżetu państwa oraz Funduszu Promocji Mleka.

Inicjatorzy akcji czyli Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka liczą, że promocja mleka przyczyni się do rozwoju branży, a zatem zwiększenia dochodów rolników, hodowców, jak i przetwórców.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij