Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Edulacka ekologiczna w ramach zadania Sadzenie drzew i krzewów miododajnych sposobem na ochronę bioróżnorodności w województwie podkarpackim

Trwa remont torów Mielec – Dębica. Unijna dotacja sfinansuje wiadukt nad ulicą Sienkiewicza w Mielcu

Opublikowano: 2020-07-30 21:02:13, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

Wkrótce zakończą się ostateczne przygotowanie dokumentacji na modernizację odcinka linii od Mielca do Padwi Narodowej z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Fot. PKP PLKOd lewej Tomasz Leyko, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, Fryderyk Kapinos, Ireneusz Merchel, Władysław Ortyl, Rafał Weber i Tomasz Poręba. Fot. Mirosław Siemieniec, PKP PLK
Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

 

Szacunkowa wartość prac na odcinku Mielec – Padew to ok. 160 mln zł.

W ramach projektu modernizacji odcinka Mielec – Padew Narodowa uwzględniony zostanie wiadukt nad linią kolejową nr 25 i nad ulicą Sienkiewicza. Jego budowa będzie możliwa dzięki montażowi finansowemu ze środków RPO Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (czyli funduszy europejskich) oraz samorządów.

 

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą mogły liczyć na dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020 – mówił dziś Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiegom podczas specjalnie zwołanej konferencji prasowej

 

W konferencji wzięli udział prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel, poseł Fryderyk Kapinos oraz marszałek Władysław Ortyl, europoseł Tomasz Poręba, wiceminister infrastruktury i poseł Rafał Weber oraz poseł Fryderyk Kapinos.

 

- Już korzystamy z efektów Krajowego Programu Kolejowego, sprawnie realizujemy rozpoczęte inwestycje i ogłaszamy przetargi na nowe ważne społecznie projekty. Przykładem jest trasa z Mielca do Dębicy, na której we wrześniu kończy się kolejny etap prac, a efektywna współpraca Polskich Linii Kolejowych z samorządem pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa i sprawności w komunikacji kolejowej i drogowej – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

- Wszędzie tam gdzie udaje się skonstruować dobry montaż finansowy powstają duże inwestycje tak potrzebne mieszkańcom. Mamy dziś same dobre wiadomości. Wkrótce rusza dalsza część modernizacji linii nr 25 i jej elementem będzie budowa wiaduktu. O możliwych scenariuszach dotyczących wiaduktu rozmawialiśmy bardzo długo, szukaliśmy optymalnego rozwiązania z udziałem budżetu państwa, magistratu, starostwa i PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Ujęcie wiaduktu do modernizacji i finansowanie go z RPO to bardzo dobra propozycja. Przypomnę, że zaangażowanie PLK będzie w ten sposób większe niż ubiegłoroczna deklaracja podczas podpisania listu intencyjnego – dodał marszałek Władysław Ortyl

 

Wiceminister Rafał Weber dodał, że remont linii kolejowej zmienia układ przejazdów kolejowych, więc konieczne będzie stworzenie nowego układu drogowego przez samorząd Mielca. Ministerstwo Infrastruktury prowadzi programy wspierające samorządowe inwestycje drogowe.

 

- Jednym z nich jest Fundusz Dróg Samorządowych, który dobrze wpisuje się w potrzeby inwestycyjne gminnych i powiatowych samorządów. Ponieważ jest to instrument wieloletni, samorząd może zaplanować perspektywę budowy układu komunikacyjnego na swoim terenie – dodał wiceminister.

 

- Mamy deklarację, że to nie koniec remontów. Na linię wrócą pociągi pasażerskie. Czynimy starania, aby możliwy była renowacja naszego dworca. Jest duża szansa, że przy poszerzeniu Programu Inwestycji Dworcowych znajdzie się w nim dworzec w Mielcu – mówił poseł Fryderyk Kapinos.

 

Modernizacja odcinka linii Mielec – Dębica nr 25 wchodzi w ostatnią fazę. Budowane jest przejście podziemne, które zastąpi kładkę w okolicach dworca kolejowego. Obiekt zapewni dojście do nowego peronu wyspowego. Przejście będzie wyposażone w trzy windy. Zapewniony będzie dogodny dostęp do pociągów dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zaplanowano także w okolicy stacji (tzw. ślimaka) drugie przejście pod torami.

 

We wrześniu planowane jest przywrócenie ruch pociągów towarowych na odcinku Mielec – Kochanówka. Na tym odcinku, po usunięciu starego toru i wzmocnieniu podtorza, wykonawca przygotował nowy tor. Kończą się prace przy przepustach i mostach. Wymienione zostały urządzenia sterowania, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Postępują prace przy budowie nowych peronów na przystankach Wojsław, Rzemień, Rzochów, Tuszyma, Dąbie, stacji Kochanówka. Po wznowieniu ruchu pociągów na odcinku Mielec – Kochanówka, wykonawca rozpocznie prace na 7 km odcinku Kochanówka – Dębica.

 

Przebudowane zostaną przejazdy i drogi dojazdowe. Istotne zmiany nastąpią w Rzemieniu, gdzie w okolicy przejazdu powstanie nowy układ drogowy, który zwiększy bezpieczeństwo kierowców i pieszych.

 

  

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij