Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Międzynarodowe targi w Kanadze

„Piotr i Paweł” zwiększa obroty i planuje ekspansję

Opublikowano: 2012-10-19 11:54:02, przez: admin, w kategorii: Firmy

Będzie więcej produktów pod marką „Piotr i Paweł”.

Fot. www.piotripawel.plPiotr Woś, prezes spółki Piotr i Paweł, fot. archiwum
Fot. www.piotripawel.pl

Fot. www.piotripawel.pl

W 2011 r. poznańska sieć supermarketów „Piotr i Paweł” zanotowała przychody na poziomie ok. 1,7 mld zł. W tym roku firma może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł, zbliżając się do 2 mld złotych przychodów.

- W I połowie 2012 r. dynamika naszych obrotów wyniosła 11 proc. Z danych za wrzesień wynika, że nasze wyniki były na podobnym poziomie - informuje Piotr Woś, prezes sieci supermarketów „Piotr i Paweł”. - Oczywiście, musimy wziąć pod uwagę pogarszającą się sytuację gospodarczą, a także zaostrzającą się konkurencję wśród sieci handlowych, mam jednak nadzieję, że w 2012 r. zanotujemy min. 10 proc. wzrost obrotów względem minionego roku.

Przedstawiciele firmy twierdzą, że nie odczuwają pogorszenia koniunktury gospodarczej.  

- Problemy mogą mieć najmniejsze podmioty działające na rynku, a także te sieci, które nie potrafiły dostosować strategii do obecnej sytuacji - przekonuje Piotr Woś. - Obecna sytuacja to dla nas szansa na umocnienie zdobywanej przez ostatnie 22 lata pozycji na rynku handlowym, a także dobry moment na rozwój sieci, chociażby ze względu na fakt, że można wynegocjować lepsze warunki najmu z deweloperami.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

Firma otwiera nowe placówki, zwiększa też sprzedaż w już działających sklepach oraz w internecie. Obecnie liczy 87 sklepów, większość w największych aglomeracjach i miastach średniej wielkości. W przyszłym roku firma zamierza otworzyć 100 sklep w Polsce.

Sieć „Piotr i Paweł” jako pierwsza uruchomiła e-sklep o ogólnopolskim zasięgu. Według badania eCommerce 2012, zajmuje on 18 miejsce wśród największych polskich sklepów internetowych.

Receptą na trudne czasy, wynikające ze spowolnienia gospodarczego i nasilającej się konkurencji ze strony sklepów dyskontowych, ma być dynamiczny rozwój produktów pod marką własną.

- Obecnie oferujemy ponad 250 produktów private label. Do końca 2012 r. ma być ich ponad 300, a w 2013 r. już 500. Skupimy się na produktach ze średniej półki, ale chcemy także rozwijać półkę ekonomiczną oraz premium - zapowiada Piotr Woś.

Na Podkarpaciu jest tylko jeden sklep Piotr i Paweł – w Millenium Hall. Większość placówek mieści się w centralnej i zachodniej części kraju.

ac

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij