Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Międzynarodowe targi w Kanadze

Praca w e-handlu

Opublikowano: 2011-12-19 15:22:16, przez: admin, w kategorii: Praca

Rośnie znaczenie branży e-commerce w Polsce. W naszym kraju działa blisko 11 tys. e-sklepów i choć większość z nich (ok.70 %) zatrudnia do 5 osób, to jednak - jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl - ofert pracy z tego sektora przybywa. Szczególnie dużo publikowanych jest w okresie przedświątecznym.

Okładka raportu, Fot. www.sklepy24.pl

Okładka raportu, Fot. www.sklepy24.pl

Oszczędność czasu i wygoda (wskazało na nią 48% badanych) oraz niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych (45%) to najważniejsze powody kupowania w Internecie – wynika z raportu „E-handel Polska 2010”, opracowanego przez ekspertów portalu Sklepy24.pl. Dla ponad 1/3 e-konsumentów istotne jest również to, że Internet stwarza możliwość łatwego porównania ofert przed zakupem produktów.

Jak wynika z kolei z danych GUS w zeszłym roku średnia wartość towarów i usług na jedną osobę, która dokonywała e-zakupów, wyniosła 1291 zł, a łączna wartość całego rynku to blisko 11 mld złotych.

Sprzedają i zatrudniają

Okresem żniw w sektorze e-commerce są święta Bożego Narodzenia. Z badania przeprowadzonego przez portal Shoper.pl, wynika, że ponad 44% właścicieli badanych e-sklepów spodziewa się w tym czasie lepszych wyników sprzedaży.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

Większa liczba zamówień w tym okresie wpływa również na zwiększenie zapotrzebowania na pracowników działów e-commerce. Jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl, w III kwartale tego roku w tej kategorii opublikowano ponad 1,3 tys. ofert pracy, a w październiku i listopadzie łącznie już 1,1 tys. Najczęściej szukano specjalistów ds. sprzedaży internetowej i handlowców, programistów (Java, PHP/MySQL, C++, .NET, C#) oraz specjalistów od marketingu internetowego. W e-commerce pracę znajdą również osoby z doświadczeniem w obsłudze klienta.

Co oczywiste, najwięcej firm szukających specjalistów do działów e-commerce reprezentuje branżę handel i sprzedaż, ale na drugim miejscu są podmioty z branży reklamowej i marketingowej. Sporo osób szuka również sektor telekomunikacji i zaawansowanych technologii, firmy produkujące oprogramowanie i świadczące usługi komputerowe, jak również instytucje z rynku finansowego.

Pracę w elektronicznym handlu, podobnie z resztą jak w przypadku innych specjalności, najłatwiej znaleźć w województwie mazowieckim (stąd w III kwartale tego roku pochodziła co czwarta tego typu oferta), a także na Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce.

Jak podają eksperci z International Data Group Poland, w raporcie „Internet 2K11” z lipca tego roku, gospodarka internetowa będzie rosła w tempie 14% rocznie, czyli ponad trzy razy szybciej niż PKB.

– Z tego raportu wynika także, że za cztery lata udział e-gospodarki w naszym kraju będzie nawet większy niż obecny udział branży finansowej, dlatego można się spodziewać, że ten sektor będzie też odgrywał coraz większą rolę na rynku pracy – mówi Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl.

Dane pochodzą z raportu „E-handel Polska 2010”, który dostępny jest na stronie https://www.sklepy24.pl/raport_e-handel_2010

Raport dostępny jest na stronie http://blog.shoper.pl/

ac

Więcej o: e-handel, internet, praca

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij