Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Marek Kuchciński, kandydat do Parlamentu Europejskiego
Międzynarodowe targi w Kanadze

Rola wzornictwa i designu w prowadzeniu biznesu

Opublikowano: 2015-12-29 09:02:14, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW, JASIONKA. Zgłoszone cztery wzory przemysłowe, kilka znaków firmowych oraz patentów - to efekt bezpłatnych porad eksperckich, z jakich mogą skorzystać firmy działające w Inkubatorze Technologicznym Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego Aeropolis na pograniczu Jasionki i Tajęciny.

Profesor Tadeusz Błoński. Fot. Tadeusz Poźniak

Profesor Tadeusz Błoński. Fot. Tadeusz Poźniak

 

Prof. Tadeusz Błoński z Wydziału Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego udziela porad z ergonomii i technologii wytwarzania, wzornictwa przemysłowego.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

- Designer czy projektant reprezentuje ludzi użytkujących produkty lub korzystających z nich. Trzeba zwracać uwagę nie tylko na interesy producenta i interesy ekonomiczne, ale również na działania związane z humanizacją techniki i nadaniem technice przemyślanego, funkcjonalnego kształtu i efektu wizualnego - tłumaczy prof. Tadeusz Błoński.

Profesor wyraża m.in. opinie wynikające w analizy porównawczej dwóch produktów, stwierdzając jaki jest procent podobieństwa między nimi. - Doradzałem jednej z firm budowlanych, która chce wprowadzać produkty nowszej technologii i zastanawiała się, jak w produkcie zaakcentować ideę i jego funkcjonalność, a nie tylko jego tonaż - opowiada ekspert. - We wzornictwie przemysłowym chodzi nie tylko o kształt i wzór. Każdy produkt, jego zewnętrzna forma musi wyrastać ze struktury wewnętrznej produktu czy procesu produkcyjnego. Produkt musi spełniać autentyczne potrzeby ludzi. Nie wyimaginowane, lecz rzeczywiste. Dobrze zaprojektowany produkt, grafika, znak musi też spełniać funkcje artystyczne i estetyczne.

Zdaniem prof. Błońskiego, w dzisiejszych czasach rola wzornictwa przemysłowego w biznesie jest nieoceniona.

- Niestety, w praktyce bywa tak, że osoby nieprzygotowane, które same nauczyły się obsługiwać nowe media, prezentują różne treści i robią to w dobrej wierze. Ale efekt ich pracy nie zawsze jest semantycznie trafiony, jest jedynie odczuciem ich gustu. Lepiej korzystać z usług osób, które są profesjonalnie przygotowane i potrafią zrobić dobry, czytelny na wszystkich poziomach znak graficzny - dodaje prof. Tadeusz Błoński.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij