Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Ścieżki rowerowe Green Velo będą oddane na czas

Opublikowano: 2015-12-14 13:29:00, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. To już finisz budowy odcinka Wschodnich Tras Rowerowych Green Velo biegnącego przez Podkarpacie.

Od lewej Joanna Szozda-Kalamarz z PZDW, marszałek Władysław Ortyl i wicemarszałek Bogdan Romaniuk. Fot. Adam Cyło

Od lewej Joanna Szozda-Kalamarz z PZDW, marszałek Władysław Ortyl i wicemarszałek Bogdan Romaniuk. Fot. Adam Cyło

 

Z 458 kilometrów, wiodących w tym regionie przez Przemyśl, Rzeszów i powiaty lubaczowski, jarosławski, przemyski, rzeszowski, łańcucki, leżajski, niżański, stalowowolski i tarnobrzeski gotowe jest już 99 procent dróg na których trwałą budowa, wynika z ostatniego raportu budowy, na 14 grudnia roku. Zakończenie inwestycji nastąpi do końca grudnia 2015 roku.

- Przy projekcie zastosowany został cały przekrój robót drogowych, od bitumicznych po przebudowę dróg gruntowych – mówi Jolanta Szozda Kalamarz, zastępca dyrektora Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

Inwestycja polega na budowie nowych inwestycji i przebudowie istniejących. I tak, przebudowane zostaną 63 skrzyżowania dróg. Wybudowane asfaltowe ścieżki rowerowe będą miały długość 37 km, długość przebudowanych dróg gruntowych wyniesie 65 km, a ciągów pieszo-rowerowych, czyli zaadaptowanych i przebudowanych chodników 6 km. Na trasie wybudowanych zostanie 50 Miejsc Obsługi Rowerzystów, czyli MOR-ów. Miejsca Obsługi Rowerzystów będą wyposażone w kilka wiat o jednolitej konstrukcji, które wyposażone będą w ławki, stół, stojak dla rowerów. W kilku głównych MOR-ach będą ubikacje. Cała trasa zostanie oznaczona specjalnymi pomarańczowymi znakami, według ogólnopolskiego standardu.

 

Na podkarpackim odcinku szlaku Green Velo wybudowanych zostało pięć obiektów inżynieryjnych, w tym dwa mosty i trzy kładki pieszo-rowerowe. Wyremontowane zostaną także dwa obiekty inżynieryjne. Trasa prowadzi przez lokalne drogi o nawierzchni bitumicznej o dobowym natężeniu ruchu kołowego poniżej 1000 samochodów na dobę, nieutwardzonymi drogami leśnymi i polnymi oraz miejskimi ścieżkami rowerowymi.

 

Na odcinku I o długości 23,27 km wiodącym od granicy z województwem lubelskim z miejscowości Podlesina do Stubna prace przy jego budowie zostały już całkowicie zakończone. W sumie z odcinkami bezinwestycyjnymi ma od długość 99,30 km. Odcinek II, czyli od Stubna do Iskania w gminie Bircza, na którym prace inwestycyjne prowadzone były na długości 14,01 także jest już gotowy. Razem z odcinkami, na których nie odbywały się prace inwestycyjne, liczy on 107,80 km. Odcinek III wiodący od Iskani do miejscowości Krasne koło Rzeszowa, na którym prace budowlane objęły 27,64 km jest wykonany w całości. Wykonawca złożył jednak wniosek o wydłużenie terminu realizacji całego zadania. Po zakończeniu prac na tym odcinku jego całkowita długość, obejmująca inwestycyjne i bezinwestycyjne drogi dla rowerzystów wyniesie 79,74 km.

 

Całkowicie zakończone zostały także roboty na IV odcinku prowadzącym od miejscowości Krasne do miejscowości Koziarnia, w gminie Nowa Sarzyna, o długości inwestycyjnej, wynoszącej 11,60 km. W tym przypadku łącznie z odcinkami, na których nie były prowadzone inwestycje, wynosi on 70,62 km. Podobnie wygląda sytuacja na odcinku V biegnącym z Koziarni do granicy z województwem świętokrzyskim w miejscowości Trześń. Inwestycje zaplanowane na długości 35,84, są gotowe w 98 procentach, czyli na 31,84 km. I w tym przypadku wykonawca złożył wniosek o wydłużenie terminu realizacji zadania – informuje Paweł Krzywonos, konsultant regionalny w projekcie Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego

 

Projekt zgodnie z planem ma być zakończony całkowicie na koniec grudnia 2015 roku. Od nowego roku, jadąc Green Velo przez Podkarpacie można będzie zobaczyć i zwiedzić wiele ciekawych miejsc.

 

- Trasa ma charakter szkieletowy, uaktywni gospodarczo samorządy i przedsiębiorców – zapowiada marszałek Władysław Ortyl. - Turysta korzystający z tej trasy będzie potrzebował jedzenia, noclegu. Powinno mu być zaoferowane całe dziedzictwo kulturowe, które jest możliwe do zaoferowania (poza zabytkami to garncarstwo czy np. kresowe jadło)

 

Szczególnie atrakcyjne dla rowerzystów są odcinki Green Velo między Narolem a Wielkimi Oczami, Przemyśl - Dynów z pięknymi widokami Pogórza Przemyskiego, kalwarią pacławską, cerkwiami, zamkiem w Krasiczynie oraz odcinek z Leżajska do Niska, gdzie na trasie zwiedzić można bazylikę w Leżajsku, centrum wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem czy zobaczyć flisaków w Ulanowie.

 

Wschodni Szlaki Rowerowy Green Velo, prowadzący przez pięć województw Polski Wschodniej liczy blisko 2000 kilometrów. Zaczyna się w Elblągu, a potem biegnie między innymi przez Węgorzewo, Gołdap, Suwałki, Augustów, Białystok, Hajnówkę, Mielnik, Terespol, Chełm, Krasnystaw, Przemyśl, Dynów, Rzeszów, Łańcut, Sandomierz, Raków, Chęciny, Kielce i kończy w miejscowości Końskie w województwie świętokrzyskim. Jak obliczyli specjaliści przejechanie tej trasy zajmie od trzech tygodni do czterdziestu dni.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij