Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Będzie rosło zapotrzebowanie na wędliny i mięso. Opinia Pawła Krajmasa

Opublikowano: 2015-12-02 08:12:46, przez: admin, w kategorii: Opinie

Rynek zbytu znajdzie się w Polsce i zagranicą.

Paweł Krajmas. Fot. Newseria

Paweł Krajmas. Fot. Newseria

 

Analitycy banku BGŻ BNP Paribas i firmy badawczej GfK przeprowadzili diagnozę  zmian nawyków żywieniowych Polaków. Przeanalizowano m.in. czynniki wpływające na wybór produktów żywnościowych. Na czołowych miejscach zaraz po niskiej cenie i polskim pochodzeniu znalazła się tradycyjna receptura i ekologiczny sposób produkcji. To ważne elementy wyboru dla 20% ankietowanych. Ekologiczna żywność  jest zarazem kojarzona z wysoką jakością produktów.

Czytaj więcej na ten temat: Polacy zmieniają swoje nawyki żywieniowe

Mięso i wędliny to kategoria  żywności została w drugiej części wyników badań wskazana jako grupa, która do 2020 roku  jako nieliczna będzie się cieszyła wzrastającym popytem. Badacze zapowiadają  wzrost konsumpcji wołowiny i wędlin wysoko gatunkowych.

- Zarówno w kraju, jak za granicą rośnie zainteresowanie ekologicznymi przetworami mięsnymi i wołowiną. Znajdujemy potwierdzenie tej sytuacji podczas targów - mówi Paweł Krajmas, prezes Stowarzyszenia „Polska Ekologia”, a zarazem właściciel Zakładu Mięsnego „Jasiołka” w Dukli. - Cieszymy się z tej tendencji i jednocześnie nie stoimy w miejscu lecz się rozwijamy. Sięgamy do rynków azjatyckich. Znamy analizy  Banku BGŻ BNP Paribas, mówiące o ośmiokrotnym wzroście eksportu do Chin od 2007 r. i prognozy na najbliższe 8 lat.

Podczas spotkań w Chinach, Japonii i Singapurze okazuje się, że mamy wyroby pożądane przez tamtejszych konsumentów. Co więcej, przywozimy opinię o wysokiej jakości polskich ekologicznych wyrobów rolno-spożywczych, których jakość śmiało  można uznać za wzorcową. To co różni konsumpcję ekżywności w Polsce, od spożywania jej w wymienionych krajach to wyższy poziom świadomości miejscowych klientów.

Nie tylko obserwujemy zmieniające się tendencje konsumpcyjne, ale  aktywnie w nich uczestniczymy, gdyż jesteśmy częścią tego rynku. Staramy się też pełnić rolę edukacyjną, zaczynając  od prowadzenia ekologicznych  lekcji w szkołach, wychodzimy bowiem z założenia, że najważniejsze zadanie to zwrócenie uwagi młodego pokolenia na zdrowe jedzenie.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij