20 firm chce budować S19 Nisko-Sokołów Małopolski
PODKARPACKIE. Wśród oferentów są firmy z regionu.
W poniedziałek (26 października 2015) minął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i zbudowanie drogi ekspresowej S19 od węzła „Nisko Południe” do węzła „Sokołów Małopolski Północ” (dł. 29,9 km). Wnioski złożyło 20 firm i konsorcjów. Do drugiego etapu przetargu zaproszeni zostaną wykonawcy, którzy spełnią warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu.
Przetarg dotyczy: Zaprojektowania i budowy S19 na odcinku węzeł „Nisko Południe” - węzeł „Sokołów Małopolski Północ” podzielonego na trzy odcinki realizacyjne:
Zadanie „A” Nisko Południe – Podgórze o dł. ok. 11,5 km;
Zadanie „B” Podgórze - Kamień o dł. ok. 10,5 km;
Zadanie „C” Kamień - Sokołów Małopolski Północ o dł. ok. 7,9 km.
Zainteresowane inwestycją firmy mogły składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na całość lub dowolnie wybraną ilość odcinków realizacyjnych.
Do drugiego etapu przetargu zaproszeni zostaną wykonawcy, którzy spełnią warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu, m.in. pod kątem posiadanego potencjału kadrowego, zdolności ekonomicznej i finansowej. Zamawiający oceni także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia, a w szczególności do jego wiedzy i doświadczenia.
Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów: cena, termin realizacji i okres gwarancji.
Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Wśród oferentów są Polaqua, Berger Bau, Eurovia w partnerstwie z Warbudem, Rubau (Girona, Hiszpania)- jedyna firma zainteresowana tylko odcinkiem C, Energopol Szczecin, Toto (Chieti, Włochy), Strabag, przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (Zawiercie), Mota Engil, IDS Bud, Mosty Łódź, Impresa Pizzarotti (Parma, Włochy), Metrostav (działająca w Polsce czeska firma), Salini Impregilo, Inżynieria Rzeszów w konsorcjum z Miejskim Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów w Rzeszowie, Skanska, Porr Polska (dawniej Bilfinger Infrastructure), Mostostal Warszawa w konsorcjum ze swoim głównym udziałowcem Accioną (Hiszpania) oraz Astaldi (Rzym, Włochy) i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.