W Łańcucie powstaje nowy budynek komendy policji
ŁAŃCUT.
Nowa siedziba komendy to dwukondygnacyjny niepodpiwniczony budynek biurowo-administracyjny o powierzchni użytkowej niemal 2,5 tys. m2 i kubaturze 12,6 tys. m3. Inwestycję
o wartości blisko 9 mln zł brutto realizuje Skanska. Obiekt będzie gotowy za pół roku.
Obiekt ten składa się z części ogólnodostępnej oraz części, do której będzie ograniczony dostęp, a także części zamkniętej, gdzie będą usytuowane służby podstawowe policji i pomieszczenia dla zatrzymanych, garaż z warsztatem podręcznym, pomieszczenia do mycia samochodów i pomieszczenia dla przewodników psów, wraz z kojcami. Garaż to budynek parterowy, niepodpiwniczony o powierzchni użytkowej 290 m2 i kubaturze 1,5 tys. m3.
Ponadto powstaną tu: parking wewnętrzny dla samochodów służbowych i zewnętrzny dla interesantów, place postojowe i manewrowe, drogi dojazdowe, chodniki, ogrodzenie, a także niezbędna infrastruktura zewnętrzna.
Budynek Komendy Powiatowej jest już praktycznie gotowy. Obiekt ma kształt kwadratu. Kolory elewacji to biały, grafitowy i szary.
– Do tej pory wykonaliśmy budynek komendy i garaż łącznie z dachami i zamontowaliśmy stolarkę zewnętrzną. Gotowe są także tynki i część posadzek. Budynek garażu ma gotową elewację, natomiast elewacja budynku komendy jest wykończona w 30% - informuje Andrzej Malinowski, kierownik budowy z firmy Skanska.
W ramach kontraktu Skanska wykonała także część docelowego ogrodzenia od strony boisk sportowych oraz zakończyła montaż instalacji sanitarnych i elektrycznych.
- W najbliższych miesiącach będziemy pracować przy elewacji budynku, posadzkach (wylewki cementowe) na parterze, podwieszanych sufitach i ceramicznych okładzinach. Przed nami także roboty drogowe - drogi i place, montaż instalacji wentylacji mechanicznej wraz z centralami wentylacyjnymi oraz montaż części tablic rozdzielczych elektrycznych – zaznacza Andrzej Malinowski.
Program standaryzacji komend i komisariatów policji
Nowa komenda powstaje w ramach Programu Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji. Program realizowany jest w latach 2013 - 2015. Jego celem jest przede wszystkim stworzenie jednolitego standardu zewnętrznego i wewnętrznego komend powiatowych, miejskich i rejonowych oraz komisariatów.
Wyzwaniem przy realizacji Programu jest zróżnicowanie budynków policji. Obecnie nie istnieją jednolite zasady co do rozwiązań architektonicznych i wyposażenia tych obiektów. Budynki różnią się między sobą stanem technicznym i statusem prawnym. Część z nich jest objęta ochroną konserwatora zabytków, w niektórych powierzchnia użytkowa jest nieadekwatna do aktualnych potrzeb. Istnieją także znaczne różnice pomiędzy infrastrukturą policyjną.
- Obecna komenda znajduje się w centrum miasta, w budynku pochodzącym z 1930 roku. Nie speł