Jak chronić własność intelektualną?
RZESZÓW. Dziś (piątek, 16 stycznia 2015) na Wydziale Prawa Uniwersytetu Rzeszowskiego odbyła się III Euroregionalna Konferencja Naukowa „Współczesne wyzwania prawa własności intelektualnej – między teorią a praktyką”.
Podczas konferencji Dawid Lasek, wiceprezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska omówił koncepcję Carpathii czyli marki karpackiej.
- Carpathia to mówiąc najkrócej przeciwieństwo skomercjalizowanych Alp, Antyalpy – tłumaczyl Dawid Lasek. - Nazwa jest zgłoszona i zarezerwowana jako znak jakości i znak towarowy.
To jednak nie tylko działania dotyczące promocji, ale też związane z gospodarką – powstał już Salon Win Karpackich. Potem salon serów czy palinek. Ale muszą mieć „DNA karpackie” i być zgodne z misją marki. Powołamy też podmiot, którego zadaniem będą biznesowe działania i zarządzanie marką.
Wśród tematów Dr Anna Kościółek zwróciła uwagę na sprzeczności w polskim prawie, dotyczącym ochrony własności przemysłowej, np. związanych z wyceną. Z kolei dr Małgorzata Trybus wyjaśniła, że nabywca podróbki nie popełnia przestępstwa, popełnia je natomiast osoba wprowadzająca je do obrotu.
Tematyką dwóch poprzednich konferencji były mediacje oraz prawa konsumenta.