Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Tramwaj zamiast kolejki nadziemnej – koncepcja Andrzeja Szlachty

Opublikowano: 2014-10-24 21:29:45, przez: admin, w kategorii: Polityka

RZESZÓW. Jak rozwiązać problemy komunikacyjne w mieście.

Od lewej Stanisław Kruczek, Paweł Kowal i Andrzej Szlachta. Fot. Adam Cyło

Od lewej Stanisław Kruczek, Paweł Kowal i Andrzej Szlachta. Fot. Adam Cyło

 

Kandydaci Prawa i Sprawiedliwości dziś (24 października 2014) przedstawili swoje koncepcje dotyczące wykorzystania unijnych środków, a także uregulowania spraw transportu zbiorowego.

Andrzej Szlachta skrytykował proponowany przez prezydenta Tadeusza Ferenca projekt kolejki nadziemnej.

- Unia Europejska - w ramach strategii klimatycznej - będzie dofinansowywać tramwaje i autobusy hybrydowe. Dostępność tych środków jest duża, bo wkład własny to tylko 15 proc. kosztów inwestycji – mówił kandydat na prezydenta Rzeszowa. - Ja proponuję, by w Rzeszowie powstał szybki tramwaj. Jego trasa przebiegałby po szlaku linii autobusowej „0”, obejmując całe Śródmieście.

Dziennikarze pytali, jak tory tramwajowe poprowadzić np. przez ulice Lisa-Kuli i Dąbrowskiego czyli jedno komunikacyjnych z wąskich gardeł w mieście.

- To szczegółowe rozwiązania, nad którymi należałoby popracować – mówił Andrzej Szlachta.

Były prezydent przypomina, że według unijnych przepisów, kolejka nadziemna nie nie jest kwalifikowana jako środek transportu zbiorowego, więc może być problem z pozyskaniem dotacji. Andrzej Szlachta i Stanisław Kruczek twierdzili, że Warszawa przeznacza 2 mld na modernizację linii tramwajowych. W tej chwili 10,5 kilometra nowej linii tramwajowej budowane jest w Olsztynie. Nowa linia powstaje też w Grudziądzu, a w Jaworznie jest rozbudowywana.

Poza tym Andrzej Szlachta proponuje, by dokończyć północną obwodnicę Rzeszowa

- W tej chwili oddany jest tylko odcinek od Ronda Kuronia do ronda na Pobitnym – mówił. Następnie trzeba przystąpić do budowy obwodnicy południowej.

Kolejnym pomysłem jest zintegrowany, nowoczesny zespół dworców PKP i PKS, a pod torami połączenie ulic Asnyka i Kochanowskiego czyli centrum i Staromieścia. - Miasto Rzeszów powinno jako lider inspirować Zintegrowane Projekty Terytorialne – zadeklarował Andrzej Szlachta.

Stanisław Kruczek (kandydaci do sejmiku) stwierdził, że najważniejszą sprawą powinno być opracowanie sposobu rozładowania korków na drogach dojazdowych do Rzeszowa.

- Kolejka nadziemna tego problemu nie rozwiązuje – mówił Stanisław Kruczek.

Zarówno Andrzej Szlachta, jak i Stanisław Kruczek opowiadają się za budową połączenia kolejowego z Jasionką.

W konferencji wziął także udział Paweł Kowal, urodzony w Rzeszowie były wiceminister spraw zagranicznych oraz były poseł i europoseł. Zadeklarował poparcie dla obydwu kandydatów.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij