Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Rynek świeżych warzyw w Polsce jest wart rocznie 5,9 mld zł – badania GfK

Opublikowano: 2014-10-15 20:24:31, przez: admin, w kategorii: Rolnictwo

Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy produktów z kategorii świeżych warzyw łączną kwotę 5,9 mld zł. Wartość ta wzrosła o 10,5 proc. w porównaniu do poprzedniego analogicznego okresu.

Ceny w Agrohurcie – 23 kwietnia 2014

 

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

W ujęciu ilościowym w okresie od września 2013 roku do sierpnia 2014 roku polskie gospodarstwa domowe kupowały przede wszystkim ziemniaki (38,7 proc.), pomidory (15 proc.), a w dalszej kolejności cebulę (6,7 proc.) i ogórki (6,7 proc.). Również w ujęciu wartościowym produkty te zanotowały największy udział w zakupach całej kategorii – wyniósł on łącznie 55,8 proc.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

W porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, podkategorie ziemniaków, pomidorów oraz cebuli odnotowały wzrost w ujęciu wartościowym odpowiednio o: 23,4, 2,0 i 29,4 proc. Z kolei w ujęciu ilościowym udziały tych produktów zmieniły się odpowiednio o: 7,5, 0,1 i -1,0 proc.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, największy udział w zakupach świeżych warzyw w ujęciu wartościowym miał handel nowoczesny czyli wielkopowierzchniowy (53,8 proc.). Duże znaczenie miał również handel tradycyjny (43,1 proc.). Największe udziały w zakupach tej kategorii odnotowały dyskonty (24,1 proc. w ujęciu wartościowym oraz 18,7 proc. w ujęciu ilościowym).

Iwona Kuś, analityk kategorii w Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: „Ze względu na fakt, że polskie gospodarstwa domowe kupowały świeże warzywa w różnych kanałach handlu, nie bez znaczenia pozostają sklepy wieloasortymentowe oraz uliczni sprzedawcy. Udziały wartościowe dla wspomnianych kanałów wyniosły odpowiednio 15,2 i 15,1 proc., natomiast w ujęciu ilościowym 16,4 proc. i 17,6 proc. Warty zauważenia jest wzrost ilościowy zakupów warzyw mniej popularnych takich jak jarmuż czy fenkuł”.

Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Więcej o: warzywa, ziemniaki

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij