Zakończyła się budowa wiaduktu w Nowej Dębie

Opublikowano: 2013-11-18 12:40:14, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

NOWA DĘBA, POW. TARNOBRZESKI. Zakończyła się budowa wiaduktu kolejowego w Nowej Dębie na drodze krajowej nr 9, nad szerokim torem.

Wiadukt nad linią szerokotorową LHS w Nowej Dębie

Wiadukt nad linią szerokotorową LHS w Nowej Dębie

 

Nowy wiadukt powstał na zlecenie rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa została zrealizowana przez Skanska w 17 miesięcy. Koszt inwestycji wynosił 6,5 mln zł netto (prawie 8 mln zł brutto).

Wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 9 (Radom-Barwinek), nad Linią Hutniczą Szerokotorową, dawniej zwaną Linią Hutniczo-Siarkową (w skrócie LHS). Powstał w miejscu wyburzonego, starego wiaduktu, który był w złym stanie technicznym.

Nowy jednoprzęsłowy wiadukt, który wybudowała firma Skanska, ma długość prawie 34 m i szerokość ponad 14 m. Oparty jest na przyczółkach posadowionych na palach. – Na wiadukcie powstały obustronne chodniki oraz bariery bezpieczeństwa – dodaje Mirosław Gucwa z firmy Skanska.

Inwestycja obejmowała także wybudowanie dojazdów do nowego wiaduktu o długości 213 m oraz odwodnienie wiaduktu i korpusu drogi.

Mimo rozbiórki starego wiaduktu, przez cały okres trwania inwestycji kierowcy mieli zapewniony przejazd w rejonie inwestycji. – Ruch odbywał się wybudowanym przez nas mostem objazdowym. Czynna była też linia kolejowa.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij