Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Galeria Rzeszów i sklep Massimo Dutti wśród najlepszych w Polsce

Opublikowano: 2013-09-25 10:51:06, przez: admin, w kategorii: Firmy

RZESZÓW. Ranking polskich sklepów odzieżowych opracowany na bazie niekomercyjnego badania tajemniczego klienta, przeprowadzonego przez International Service Check pokazuje, w których sklepach jest najlepsza obsługa.

Fot. Adam Cyło

Fot. Adam Cyło

 

Badanie odbyło się w czerwcu 2013 roku. W tym czasie wyselekcjonowani przez firmę tajemniczy klienci odwiedzili 33 centra handlowe w 20 miastach na terenie Polski (w Rzeszowie była to tylko Galeria Rzeszów), dokonując oceny 54 marek odzieżowych oraz 162 sklepów (po trzy wybrane sklepy każdej marki). Każdy z nich został zbadany według tych samych kryteriów, a uwagę brano m.in. kompetencje sprzedawców i jakość obsługi, a także prezentację sklepu oraz znajdującego się w nim asortymentu.

Z racji tematyki badania, kobiety stanowiły 72,2% osób zaangażowanych w projekt, panowie – 27,8%. W zdecydowanej większości były to osoby w wieku od 31 do 40 lat (64,8%) oraz 25-30 lat (19,1%). Analizowane były najpopularniejsze marki (spis poniżej).

Pierwszą zbadaną kategorią była „Obsługa”, gdzie średni wynik ogólny wyniósł jedynie 66,2%. Najlepiej wypadło „Powitanie” (69,8%), następnie „Pomoc i doradztwo” (66%), a najsłabiej „Pożegnanie” (63,3%).

Analizując całość badania można dojść do generalnego wniosku, że w sklepach odzieżowych obsługa klienta jest bardzo słabym ogniwem. Nawet, jeżeli wygląd i atmosfera danej placówki przyciągnie klienta, to często obsługa stanowi element zniechęcający do dokonania zakupu i powrotu do sklepu w przyszłości.

Najwyższe wyniki w kategorii Obsługa przypadły siedmiu markom: Tatuum, Jackpot, Hexeline (90,9%) Esprit, Jacqueline Riu, Reporter (89,9%) Mustang (87,9%)

Oraz dziesięciu sklepom, których pracownikom przyznano 100% punktów. Wśród nich był Massimo Dutti z Galerii Rzeszów

W tych sklepach pracownicy dbali o klienta przez cały czas jego obecności - obserwowali, słuchali i starali się dobrać najlepszy produkt. Potrafili też doradzić podczas przymiarki, zaoferować dodatkową propozycję, zachęcić do zakupu, a na koniec odpowiednio pożegnać. Klienci chętnie wracają do takich sklepów, budując sobie obraz firmy, która o nich dba i potrafi sprostać ich wymaganiom.

Drugą ocenianą kategorią był Wygląd (zewnętrzny, wnętrza sklepu, prezentacja produktów oraz pracowników), a średni wynik ogólny wyniósł 92,8%. Najsłabiej oceniono wygląd wnętrza sklepu (90,9%), a najlepiej personel (95,9%).

Analizując tegoroczny projekt, średni wynik ogólny całego badania sklepów odzieżowych wyniósł 78,5%.

Najlepiej oceniono sklepy Tatuum (95,7%), Esprit (95,2%), Jacqueline Riu i Jackpot (94,3%).

Dla porównania – najsłabiej oceniona sieć osiągnęła jedynie 34,3%.

Najlepiej oceniono sklepy na terenie Galerii Wisła w Płocku (91,9%) Galerii Askana w Gorzowie Wielkopolskim i Centrum Handlowego Karolinka w Opolu (91%) oraz Galerii Rzeszów (90,1%)

Skupiając się na poziomie sklepów, na szczególną pochwałę zasługuje pięć sklepów, które uzyskały wynik 100%, a były to:

Esprit - Galeria Bałtycka Gdańsk

Jackpot - Silesia City Center Katowice

Massimo Dutti - Galeria Rzeszów

Reporter - Galeria Dominikańska Wrocław

Simple - Stary Browar Poznań

Jak zawsze w przypadku tego typu bezpłatnych badań, należy powstrzymać się od daleko idących wniosków, albowiem wyniki stanowią jedynie zarys sytuacji. Pełen obraz można uzyskać dopiero po przeprowadzeniu co najmniej kilku obserwacji dla każdego sklepu danej marki w dłuższym okresie.

Marki

Aryton,
Benetton,
Bershka,
Bolero,
Bytom,
C&A,
Carry,
Cropptown,
Cubus,
Deni Cler,
Diverse,
Esprit,
Giacomo Conti,
H&M,
Hexeline,
House,
Jackpot,
Jacqueline Riu,
KappAhl,
Mango,
Marco O' Polo,
Marks & Spencer,
Massimo Dutti,
Mohito,
Monnari,
Mustang,
New Look,
New Yorker,
Orsay,
Pepe Jeans,
Pierre Cardin,
Pretty One,
Próchnik,
Pull & Bear,
Quiosque,
Reporter,
Reserved,
River Island,
Simple,
Solar,
Stefanel,
Stradivarius,
Takko Fashion,
Tally Weijl,
Taranko,
Tatuum,
Tiffi,
Tommy Hilfiger,
Top Secret,
Vero Moda,
Vistula,
Wilsoor,
Wólczanka,
Zara.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij