Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Droga lotniskowa – jak będzie wyglądać?

Opublikowano: 2013-09-23 09:50:28, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW, PODKARPACKIE. Rondo łączące drogę lotniskową z krajowa „dziewiątką” może nie spełnić swojej roli.

Droga wojewódzka nr 869, tzw. droga lotniskowa. Fot. Adam Cyło

Droga wojewódzka nr 869, tzw. droga lotniskowa. Fot. Adam Cyło

 

Uruchomiona kilka lat temu droga wojewódzka 869, tzw. droga lotniskowa, łącząca drogę krajową nr 19 z Jasionki, przez Tajęcinę z drogą krajową na 19 zdaje egzamin. Tamtędy przejeżdżają tiry z MTU i BorgWarner, firm umieszczony w strefie S1 Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego Aeropolis, a także ze strefy S2. To także idealny dojazd do lotniska, gdzie towary można ekspediować dalej. Droga ma jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Wkrótce może okazać się konieczna jej rozbudowa. By można było jej dokonać w optymalny sposób, trzeba myśleć o tym już teraz.

W tej chwili trwają przygotowania do budowy ronda i wiaduktu. Koszt inwestycji to ponad 39 mln zł. Wykonawca jest firma Strabag.

Burmistrz Głogowa Małopolskiego Paweł Baj skierował do firmy Strabag pismo, w którym zwraca uwagę na niewłaściwe – jego zdaniem rozwiązania projektowe. Pismo trafiło także do Komisji Infrastruktury sejmiku województwa podkarpackiego (skąd otrzymaliśmy o nim informację). Zdaniem burmistrza m.in. przy projektowaniu nie zostały wzięte pod uwagę prognozy wzrostu natężenia ruchu na drodze lotniskowej i „dziewiątce”, a także utrudnień, które mają powstać przy wjeździe na wiadukt autostrady A4 z dwóch rond turbinowych.

Zaprojektowanie ronda w taki sposób skutkować generowaniem korków.

W piśmie, burmistrz Paweł Baj proponuje, by na wiadukcie w ciągu „dziewiątki” ruch tranzytowy poprowadzić wprost czterema pasami jedną jezdnią, aż do rozgałęzienia na dwa pasy ruchu z rondami turbinowymi.

- Pod wiaduktem należy zaprojektować rondo turbinowe duże, z dwoma psami ry=uchu, a nie jak obecnie rondo średnie z jednym pasem – czytamy w piśmie burmistrza. - Usytuowanie ronda średniego uniemożliwi w przyszłości jego przebudowę bez rozbiórki wiaduktu.

Co ważne, droga nie jest ujęta wśród inwestycji zaliczanych do kluczowych, których zestawienie opublikowane zostało w ub. tygodniu.

Do sprawy wrócimy

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij