Rozpoczęła się długo oczekiwana budowa Wisłokostrady
RZESZÓW. Inwestycją wartą ponad 169 mln zł zrealizuje konsorcjum firm Atex II i Wysowa Mosty. O kontrakt walczyło aż 13 wykonawców.

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
- To bardzo ważny dzień dla naszego miasta. Od 20 lat w Rzeszowie trwała dyskusja, jak uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego? Jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady? Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Budowa Wisłokostrady została oficjalnie rozpoczęta w poniedziałek.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Wykonawca wybuduje nowe obiekty inżynieryjne - dwujezdniową estakadę nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ulicy Ciepłowniczej. Powstanie 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie drogi, oraz cała infrastruktura podziemna.
Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Droga odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego.
Inwestycja zostanie sfinansowana z pieniędzy budżetu Rzeszowa. Miasto zdobyło na nią także dwie dotacje: z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 30 mln zł. Wykonawca na realizację zadania ma 32 miesiące.
Budowa Wisłokostrady
Inwestycja zakłada budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
-budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m,
-budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m,
-rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m,
-budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m
-budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok 75 m,
-budowę sześciu zatok autobusowych,
-budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
-budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m,
-budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m,
-budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m, jezdnia prawa o długości ok 271 m,
-budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe - 102 szt., oprawy oświetl. LED - 122 sztuk,
-rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,
-zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego - ściana oporowa długości 72 mb. i wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m,
-umocnienie rzeki Wisłok na odcinku o długości 457,1 m,
-Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.