Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Sylwester na Zamku w Baranowie Sandomierskim
Bezzwrotne dotacje, bon na zasiedlenie, doposażenie miejsca pracy dla niepracujących osób młodych z Podkarpacia z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)
Promocje i Jarmark Świąteczny w Plaza Rzeszów

Ponownie dwie oferty na I etap budowy łącznika Krosna z S19

Opublikowano: 2022-09-06 11:54:24, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

KROSNO. W porównaniu z pierwszym przetargiem miasto podniosło założony dla tej inwestycji limit kosztów - z 41 902 000 zł wzrósł do 56 300 000 zł.

Fot. ilustracyjne (krosno.pl)

Fot. ilustracyjne (krosno.pl)

 

Przy wcześniejszym limicie cena najtańszej złożonej w pierwszym przetargu oferty (przekraczała go o ponad 17 mln zł), to było jednak za dużo. A złożył ją pruszkowski Strabag. Jego konkurent, konsorcjum krośnieńskich firm - Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych, zażyczyło sobie jeszcze więcej, bo aż 71 336 310 zł.

 

Miasto musiało przetarg unieważnić i raz jeszcze spróbować znaleźć wykonawcę inwestycji. Dodajmy jeszcze, że ma być ona realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

 

Do drugiego przetargu ponownie stanęli wykonawcy, którzy próbowali swego szczęścia w pierwszym postępowaniu. Tym razem Strabag zaproponował cenę 66 272 755 zł. Z kolei konkurujące z nim konsorcjum poszło na całość i ścięło wcześniejszą cenę do 49 637 000 zł.

 

Trwa już analiza formalna obu ofert.

 

Przypomnijmy - co prawda cały łącznik ma mieć ok. 4 km długości, ale w I etapie całej inwestycji chodzi na razie o budowę 1,9 km odcinka drogi. Ma ona prowadzić po śladzie obecnej ul. gen. Sikorskiego do ul. Dywizjonu 303. Póki co odcinek ten ma być jednojezdniowy, ale wykonawca w dokumentacji projektowej będzie musiał uwzględnić dodatkowy pas pod budowę drugiej jezdni. Powstać ma też ciąg pieszo-rowerowy, skrzyżowanie z torami linii kolejowej nr 108 oraz duże rondo turbinowe.

 

Inwestycja miałaby potrwać 50 miesięcy.

 

Cała inwestycja (I i II etap) zdobyła w sumie 60 mln zł dofinansowania w dwóch rozdaniach Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij