Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Ergonomiczne i aktywne wyposażenie biura - jak to zrobić?

Opublikowano: 2021-06-10 09:41:32, przez: admin, w kategorii: Biznes

Siedzący tryb życia jest prawdziwą zmorą, a jednocześnie plagą dzisiejszych czasów. Siedzimy w drodze z i do pracy, siedzimy w pracy po 8 lub więcej godzin, siedzimy wieczorem, wypoczywając w domu. Niestety do takiego trybu życia łatwo przywyknąć, a znacznie trudniej zmotywować się do ruchu. Konsekwencje dla naszego zdrowia i życia mogą być tragiczne - siedzący tryb życia to bomba z opóźnionym zapłonem.

Ergonomiczne i aktywne wyposażenie biura - jak to zrobić?

 

Aby to zmienić, warto przemyśleć, w jaki sposób stworzyć ergonomiczne i aktywne wyposażenie biura. Bo skoro i tak musimy pracować, czemu nie można by połączyć przyjemnego z pożytecznym?

1. Ergonomiczne i aktywne wyposażenie biura: co warto wiedzieć?

2. Elementy ergonomicznego wyposażenia biura

3. Dobra akustyka w pracy - jak o nią zadbać?

Z badań naukowców wynika, że człowiek, który pracuje na stojąco spala o 0,7 kalorii więcej na minutę niż osoba, która swoje zadania wykonuje w pozycji siedzącej. Wydaje ci się, że to niewiele? A zatem pomnóż to przez liczbę minut, które spędzasz w biurze każdego dnia. Jeśli dostrzegasz zmiany w swojej kondycji, ogólnym stanie zdrowia, a także wyglądzie, pora powiedzieć "STOP".

1. Ergonomiczne i aktywne wyposażenie biura: co warto wiedzieć?

Chociaż tworzenie ergonomicznego i aktywnego biura staje się coraz popularniejsze, dla wielu osób to zagadnienie nadal może stanowić wielką niewiadomą. Zacznijmy więc od doprecyzowania, czym właściwie jest ergonomika w biurze.

Biuro ergonomiczne to takie, które zaprojektowano w sposób przemyślany i maksymalnie funkcjonalny. Dzięki temu korzyści czerpią obie strony - pracownik może zadbać o swoje zdrowie, samopoczucie, kondycję fizyczną i psychiczną. Z kolei pracodawca ma pracownika, który jest zrelaksowany, a przy tym maksymalnie skupiony i wydajny. Takiego, który wykonuje swoje obowiązki z lekkością i pozytywnym nastawieniem.

W ergonomicznym, a więc aktywnym biurze chodzi o to, by jego wyposażenie, głównie meble, np. aktywne krzesła czy bieżnie biurowe, stymulowały pracownika do ruchu i częstej zmiany pozycji. Wbrew pozorom, to bardzo sprzyja koncentracji, poprawia pamięć, dodaje energii i ma zbawienny wpływ na kręgosłup pracowników. W efekcie destrukcyjny wpływ wielogodzinnej pracy przed monitorem komputera zostaje znacznie ograniczony.

2. Elementy ergonomicznego wyposażenia biura

W sprzedaży dostępnych jest coraz więcej mebli, które gwarantują ergonomiczne wyposażenie biura. Wśród nich są m.in.:

  • biurka z regulacją wysokości

  • aktywne krzesła

  • bieżnie biurowe

    Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
    Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

  • rowery treningowe biurowe

  • platformy balansujące

Biurko do pracy stojącej powinno być wysokiej jakości, powinno także spełniać określone funkcje. Zwróćmy uwagę na możliwość regulacji wysokości blatu, wysoką jakość użytych materiałów, bezproblemowe podwyższanie lub obniżanie blatu. Oczywiście nie bez znaczenia jest także atrakcyjny design.

Dzięki bieżniom biurowym i rowerom treningowym biurowym, pracownik może zadbać o swoje zdrowie, nie odchodząc przy tym od komputera. Z kolei aktywne krzesła wspierają zmianę pozycji oraz aktywują mięśnie pleców i tułowia, przez co korzystnie wpływają na poprawę postawy ciała.

Wszystkie produkty, niezbędne do tego, by urządzić ergonomiczne i aktywne biuro najlepszej jakości, znajdziesz tutaj: https://www.ajprodukty.pl/. Pamiętaj, że inwestycja w tego typu sprzęt, jest inwestycją w jakość pracy podwładnych, a tym samym jest również wyrazem troski o ich zdrowie. Efektem ubocznym ergonomicznego biura, bardzo przyjemnym i widocznym gołym okiem, jest także atrakcyjny wygląd - badania dowodzą, iż ludzie, którzy ruszają się podczas pracy, spalają znacznie więcej kalorii od tych, którzy siedzą.

3. Dobra akustyka w pracy - jak o nią zadbać?

Stworzenie odpowiednich warunków to także zadbanie o akustykę biura. Badania pokazują, że rozpraszające dźwięki zdecydowanie wpływają na wydajność pracy. Jak to zmienić?

Z pomocą przychodzą:

- panele akustyczne (obniżają poziom hałasu w pomieszczeniu, mogą także stanowić element dekoracji)

- odpowiednie tekstylia i tkaniny (im więcej, tym lepiej, ponieważ tłumią hałas)

- tapicerowane meble (także tłumią dźwięk)

- rośliny (w naturalny sposób pochłaniają dźwięk, a przy tym oczyszczają powietrze i pięknie wyglądają. Dzięki nim pomieszczenie stanie się zdecydowanie bardziej przyjazne i przytulne)

Świetnym i skutecznym rozwiązaniem jest także dzielenie biura ekranami dźwiękochłonnymi, rozbijającymi fale dźwiękowe w pomieszczeniu. Bardziej subtelnym rozwiązaniem są z kolei ścianki biurkowe, które montuje się bezpośrednio na blacie. Trzecia z opcji to panele ścienne, które redukują hałas w biurze. Ale przy tym mogą także posłużyć np. jako tablica ogłoszeń.

Odpowiednia akustyka w pomieszczeniu to nie tylko lepsza wydajność pracowników, ale także lepsze samopoczucie i mniejsze zmęczenie. Wiele osób radzi sobie z hałasem zakładając słuchawki, jednak nie jest to korzystne rozwiązanie. Oczywiście słuchanie muzyki może być bardzo relaksujące i przyjemne, jednakże znacząco obniża koncentrację.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

Czy potrzebujesz więcej argumentów za tym, by stworzyć ergonomiczne biuro?

 

Artykuł partnera

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij