Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Edulacka ekologiczna w ramach zadania Sadzenie drzew i krzewów miododajnych sposobem na ochronę bioróżnorodności w województwie podkarpackim

Most zamiast kładki na Naruszewicza i Wierzbowej

Opublikowano: 2013-03-29 17:28:44, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Skanska rozpoczyna prace budowlane związane z budową nowego mostu w ciągu ul. Naruszewicza w Rzeszowie. Od wtorku 2 kwietnia kładka zostanie zamknięta dla pieszych i samochodów.

Wizualizacja nowego mostuTak most, zwany przez rzeszowian kładką wygląda obecnie. Fot. ArchiwumMost zamiast kładki na Naruszewicza i Wierzbowej
Wizualizacja nowego mostu

Wizualizacja nowego mostu

 

Wybudowana w 1984 r. 82-metrowa kładka – most im. Narutowicza zostanie rozebrana. Łączy ona ulicę Naruszewicza z ulica Wierzbową i Warzywną, a dalej z ulicą Rejtana. W zasadniczy sposób ułatwia komunikację w tej części miasta. Pierwotnie miała służyć tylko ruchowi pieszemu, w 200 roku została przebudowana i mogły się po niej poruszać także samochody osobowe.

W jej miejsce Skanska wybuduje dwujezdniowy obiekt wyposażony w obustronne chodniki, oświetlenie i bariery ochronne. Prace budowlane potrwają do końca listopada br. inwestycji o wartości niemal 6,7 mln zł brutto

- Przejęliśmy już plac budowy i rozpoczynamy prace związane z rozbiórką starej trójprzęsłowej kładki – mówi Mirosław Gucwa, szef projektu z firmy Skanska. –

W najbliższy wtorek, 2 kwietnia o godz. 8 rano most zostanie zamknięty dla ruchu samochodowego i pieszego. Najbliższe mosty są to Zamkowy i Lwowski.

Nowy obiekt będzie szerszy niż poprzedni (13,7m) oraz będzie miał większą nośność – 30 ton (klasa obciążenia „C”). Ciekawym elementem  obiektu będą dwa stalowe łukowe dźwigary, nachylone do osi mostu pod kątem 7 stopni. Płyta pomostu będzie podwieszona do łuków za pomocą sieci wieszaków czyli prętów o wysokiej wytrzymałości. Długość przęsła głównego wyniesie 81,2 m.

Ponadto na dojeździe do mostu od strony ulicy Naruszewicza powstanie tzw. przęsło ukryte nad istniejącym ciepłociągiem, o długości prawie 16 m.

Ponadto projekt zakłada budowę dwóch murów oporowych na dojazdach od strony ulicy Naruszewicza i Wierzbowej, adaptację dojazdów do mostu oraz przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury technicznej.

ac

Więcej o: Skanska, kładka, mosty

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij