Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Rozpoczął się remont mostu kolejowego w Zagórzu

Opublikowano: 2020-11-22 21:35:48, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

Rozpoczęła się wymiana przęseł na moście w Zagórzu. W pracach nad Sanem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystają m.in. elementy krakowskiego mostu z nad Wisły.

Kilka przęseł z tego mostu (do niedawna w Krakowie) trafi do Zagórza. Fot. Piotr Hamarnik

Kilka przęseł z tego mostu (do niedawna w Krakowie) trafi do Zagórza. Fot. Piotr Hamarnik

 

Rozpoczęły się prace  związane z wymianą przęseł mostu kolejowego nad Sanem  na trasie Zagórz – Krościenko. Roboty obejmują teren i tory obok 5-przęsłowej, 165-metrowej przeprawy. Wykonawca pracuje przy demontażu starych torów na dojazdach do mostu. Następnie remontowane będą  dwa żelbetowe filary mostu. Prace obejmą również dwie zabytkowe kamienne podpory, które zostaną odrestaurowane i zachowają historyczny charakter.

Prace przy moście zaplanowano etapami. Na wakacje 2021 r. zachowana będzie przejezdność trasy z Zagórza przez most nad Sanem w stronę do Uherzec i Krościenka. To zapewni możliwość wakacyjnych przejazdów pociągiem w ciekawym turystycznie regionie.

Po sezonie letnim 2021 r, we wrześniu rozpocznie się wymiana wyeksploatowanych przęseł mostu na nowsze. Wykorzystane będą konstrukcje o wadze 350 ton, pochodzące z kolejowego mostu znad Wisły w Krakowie. Do Zagórza trafi pięć z 12 przęseł rozebranego mostu średnicowego w łączącego brzegi Wisły w Krakowie. Pozostałe elementy także zostaną ponownie wykorzystane na innych liniach kolejowych w Polsce.

Montaż przęseł zakończy się do grudnia 2021r. Będą również ułożone nowe tory. Zmieniona przeprawa zapewni sprawniejszy przejazd pociągów. Korzystniejsze będą warunki dla transportu towarów. Będą mogły sprawnie jeździć cięższe pociągi, a to jest szansa na przenoszenie przewozu towarów z dróg na tory.

Historia mostu nad Sanem w Zagórzu zostanie utrwalona. PLK zachowają historyczne przęsło z końca lat 90-tych XIX w. Element zostanie wyeksponowany na nasypie kolejowym w sąsiedztwie toru.

Wykonawcą prac za 10 650 000 zł, na zlecenie PLK jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o.o.

 

  .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij