Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Przebudowa ulic Batorego i Kochanowskiego w Rzeszowie – przetarg w zawieszeniu, miasto szuka inżyniera nadzoru

Opublikowano: 2020-07-22 14:09:54, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Miasto szuka inżyniera nadzoru projektowego przebudowy układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa. Sprawa wyboru wykonawcy samej inwestycji nadal pozostaje w zawieszeniu.

Przebudowa ulic Batorego i Kochanowskiego w Rzeszowie – przetarg w zawieszeniu, miasto szuka inżyniera nadzoru

 

Przypomnijmy, chodzi o przebudowę układu komunikacyjnego ulic: Głowackiego, Fredry, budowę nowego odcinka ulicy (oznaczenie KDZ.7), Siemiradzkiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Batorego, Styki, Kopczyńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Siemieńskiego, Kosynierów; budowę dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.

W czerwcu miasto wybrało firmę Eurovia Polska na wykonawcę tej inwestycji. Pokonała ona kilku konkurentów, w tym rzeszowski MPDiM, którego oferta zajęła w ocenie komisji przetargowej drugie miejsce. Wysokość kontraktu miała wynosić 45,8 mln zł.

Przy takich kwotach można było być niemal pewnym, że któryś z konkurentów podważy rozstrzygniecie przetargu i złoży skargę do Krajowej Izby Odwoławczej. I tak się też stało. Na odwołanie do KIO zdecydowała się firma Strabag, której oferta wyceniona została na ok. 49,7 mln zł.

Strabag doszukał się pewnych nieprawidłowości w ofertach zarówno Eurovii, jak i MPDiM. Zażądał więc unieważnienia wyników przetargu i wykluczenia z postępowania ofert obu tych firm.

Jak nas poinformowała Agnieszka Krzywonos-Siwak z biura prasowego Ratusza, na razie KIO nie podjęła jeszcze żadnej decyzji. Sprawa wykonawcy inwestycji pozostaje więc w zawieszeniu.

W oczekiwaniu na decyzję KIO miasto postanowiło jednak rozpocząć poszukiwanie inżyniera nadzoru projektowego przyszłej inwestycji. W sumie słusznie. Wykonawca w końcu zostanie przecież wyłoniony a ktoś musi mieć oko na wykonywane roboty. A potrwać one mają aż do końca października 2022 r.

Zakres planowanych prac: budowa małego ronda, przebudowa i budowa skrzyżowań, rozbudowa i budowa zatok autobusowych, przebudowa i budowa miejsc postojowych, przebudowa/rozbudowa/budowa chodników, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, a także rozbiórka mostu nad potokiem Przyrwa i budowa nowego obiektu mostowego z dostosowaniem do projektowanego poszerzenia ulicy Siemieńskiego (2 pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym oraz chodnikiem po 1 i ciągiem pieszo-rowerowym po drugiej stronie). Jak zapowiadał ratusz końcem ubiegłego roku, na początku roboty obejmą najprawdopodobniej przebudowę ulic w rejonie wiaduktu przy Batorego. To oczywiście tak w skrócie.

Termin składania ofert wyznaczono na 31 lipca.

Inwestycja jest tylko jedną z części rozbudowy całego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Inne planowane przedsięwzięcia to budowa Wisłokostrady (połączenie ulic Rejtana z Ciepłowniczą), rozbudowa mostu Załęskiego i poszerzenie ul. gen. Maczka do czterech pasów ruchu.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij