Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego

Umowa na odcinek S19 Rzeszów-Babica (Via Carpathia) podpisana. Wykonawca zapowiada innowacyjne technologie

Opublikowano: 2020-07-10 21:15:38, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Droga i skomplikowana inwestycja, innowacyjne wykonanie.

Fot. GDDKiAUmowa na odcinek S19 Rzeszów-Babica (Via Carpathia) podpisana. Wykonawca zapowiada innowacyjne technologie
Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

 

Dziś (piątek, 10 lipca 2020 r.) konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciony Construcción podpisało z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad kontrakt na zaprojektowanie i budowę ponad dziesięciokilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica. Wartość umowy wynosi 2,230 mld zł.

 

W wydarzeniu wzięli udział m.in.: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak, wiceminister Infrastruktury Rafał Weber, wicemarszałkowie województwa Ewa Draus i Piotr Pilch. Konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciony Construcción reprezentowali: Jorge Calabuig Ferre - wiceprezes, Alvaro Javier de Rojas Rodríguez - członek zarządu, Sławomir Barczak - dyrektor Obszaru Infrastruktury.

Odcinek, który wybuduje Mostostal Warszawa i Acciona Construcción, będzie jedną z najciekawszych i najtrudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. Zadanie zakłada budowę tunelu o długości ponad dwóch kilometrów. Na odcinku powstanie również sześć estakad, dwa wiadukty, bezkolizyjny przejazd w ciągu drogi krajowej nr 19 oraz przejazd pod trasą S19. Na odcinku od Rzeszowa do Babicy wybudowane będą trzy przejścia dla zwierząt.

 

- Skalę tego zadania trudno porównywać do innych realizowanych projektów. Jednak oprócz skali, o historycznym znaczeniu tego projektu świadczy jego technologiczne zaawansowanie. Nasze założenia przewidują zastosowanie technologii tunnel boring machine – TBM - mówi Jorge Calabuig Ferre. - To znaczy, że do wybudowania tunelu planujemy wykorzystać specjalną maszynę drążącą, której średnica przekracza 15 metrów. Technologiczne zaawansowanie i skala tego projektu, w ramach którego powstanie tunel o największej średnicy w Polsce, jest wyjątkowym elementem polskiego planu inwestycji drogowych.

 

Tunel będzie miał około 2100 metrów długości. Składać się będzie m.in. z dwóch jednokierunkowych naw, które będą połączone 12 przejściami awaryjnymi. Będzie tam także jeden przejazd awaryjny. Każda z pojedynczych naw będzie miała 12,4 metra szerokości.

 

Maksymalna głębokość prowadzonych prac to ponad 70 metrów. Na całej długości tunelu znajdą się 32 punkty alarmowe, 28 nisz ratunkowych, 28 hydrantów. Tunel będzie wyposażony w wentylację poprzeczną. Dopływ świeżego powietrza będzie odbywał się od dołu na całej długości tunelu, a odprowadzanie zużytego powietrza będzie się odbywało specjalnymi portalami.

 

Technologia, know-how i sprzęt TBM, który ma zostać wykorzystany przy tym projekcie, zostanie dostarczony przez Accionę.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij