Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

„Środy na zamówienie” - inicjatywa wsparcia branży gastronomicznej

Opublikowano: 2020-04-27 12:40:39, przez: admin, w kategorii: Biznes

Restauratorzy zachęcają do wspierania gastronomii w czasach pandemii. Rusza wspólna akcja „Środy na zamówienie”.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Ogólnopolska akcja branży gastronomicznej rozpoczęła się w środę, 22 kwietnia 2020 roku. Celem kampanii jest wsparcie biznesów gastronomicznych poprzez zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach za pośrednictwem dostępnych obecnie kanałów sprzedaży: na wynos, w dostawie oraz drive thru. Patronat nad wydarzeniem objął Związek Pracodawców HoReCa (ZP HoReCa).

 

Celem organizacji jest inicjowanie i wprowadzanie w życie wszelkich działań mogących przyczynić się do rozwoju polskiej gastronomii. Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na branżę, nowe regulacje znacznie ograniczyły możliwości działania biznesów restauracyjnych. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie. W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Mimo ograniczeń wiele lokali działa i oferuje swoje dania na wynos czy w dostawie. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.

 

Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której wziąć mogą udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Organizatorzy zachęcają Polaków do wspierania akcji przede wszystkim poprzez zamawianie dań z ulubionych restauracji. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie ZP HoReCa na swoich profilach społecznościowych. 

 

Biznes gastronomiczny stanowi istotną gałąź polskiej gospodarki. Według danych na 2019 rok, rynek „jedzenia na mieście” był wart 32 mld złotych . Prężny wzrost liczby restauracji do ponad 64 tysięcy sprawia (300 tysięcy pracowników), że branża działa stymulująco także na inne gałęzie gospodarki, min: producentów żywności i napojów, dostawców sprzętu, najemców powierzchni, itd. Niestety, dynamiczne rozprzestrzenianie się koronawirusa, w dodatku na tak ogromną skalę, postawiło nie tylko ten biznes, ale i całą gospodarkę w zupełnie nowej rzeczywistości. Z dnia na dzień klienci musieli zmienić nawyki, a tym samym dostosować swój sposób funkcjonowania do nowych okoliczności. Zamknięcie lokali gastronomicznych sprawiło, że restauratorzy obawiają się przyszłość swoją i swoich pracowników. Środy na zamówienie #smacznewsparcie to gest solidarności z całą branżą restauracyjną, który może pomóc ocalić działalność wielu lokali.

 

- Znaleźliśmy się w bardzo nietypowej sytuacji, której skali nikt nie mógł przewidzieć, wśród wielu ograniczeń związanych z rozwojem pandemii pojawił się między innymi brak możliwości wyjścia do naszej ulubionej restauracji – mówi Ewa Jarczewska, szefowa komunikacji marketingowej w KFC. - W związku z tym wiele lokali znalazło się w bardzo trudnym położeniu. Nikt nie wie do kiedy będzie trwał stan społecznej izolacji , dlatego KFC połączyło siły z innymi markami należącymi do Związku Pracodawców HoReCa i wspólnie wspieramy inicjatywę „środy na zamówienie”. W ramach akcji chcemy wypromować nawyk zamawiania w środy jedzenia na wynos, dzięki czemu klienci będą mogli w środku tygodnia umilić swój dzień wybierając się w kulinarną podróż (bo tylko ta opcja jest nam chwilowo dostępna), natomiast restauracje zyskają ogromne wsparcie, którego tak bardzo potrzebują w tym trudnym czasie.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij