Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Rzeszów: Kolej Aglomeracyjna - oferty w przetargu znacznie wyższe od zarezerwowanych środków

Opublikowano: 2020-01-09 20:45:42, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW, WARSZAWA. Przetargi na PKA sprawiają sporo kłopotów i Urzędowi Marszałkowskiemu i PKP Polskie Linie Kolejowe. Problemy spółki są chyba jednak większe.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

PKP PLK wzięła na siebie realizację pewnej części stworzenia PKA. Podzielono ją na dwa zakresy - podstawowy i z ewentualną opcją.

 

Zakres podstawowy zamówienia obejmuje - „Budowę linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów - Jasionka (...) wraz z niezbędną infrastrukturą, przebudowę linii kolejowej nr 71 na odcinku st. Kolbuszowa - st. Rzeszów Główny (...) obejmującą dobudowę infrastruktury przystankowej, dobudowę torów mijankowych, (…) dobudowę infrastruktury przystankowej na linii kolejowej nr 91 na odcinku st. Dębica - st. Rzeszów Główny (...) z wyłączeniem robót na stacji Trzciana (...), przebudowę linii kolejowej nr 106 w zakresie stacji Rzeszów Staroniwa obejmująca przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz powiązanie ich z urządzeniami nowobudowanego zaplecza technicznego, realizowanego przez Urząd Marszałkowski w ramach odrębnego zadania oraz budowę nowego przystanku osobowego Rzeszów Oś. Dąbrowskiego”.

 

Z kolei zakres objęty prawem opcji - „zabudowa urządzeń sygnalizacji przejazdowej na wybranych przejazdach kolejowo – drogowych zlokalizowanych na nowoprojektowanej linii kolejowej 626 oraz linii 71 i 106, budowa nowego posterunku ruchu (mijanki) wraz z infrastrukturą przystankową na linii kolejowej 106 w miejscowości Lutoryż, zabudowa kabla protekcyjnego wzdłuż modernizowanej linii torowej w celu dostosowania urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii 71 do obecnie obowiązujących przepisów i wytycznych (…), dobudowa infrastruktury kolejowej na POdg Trzciana - obejmująca dobudowę dwóch torów na POdg Trzciana (dł. 750 m każdy) (…) wraz z budową przejścia rozjazdowego, przebudowa linii kolejowej nr 106 na odcinku st. Rzeszów Główny - st. Strzyżów n/Wisłokiem (...) obejmująca dobudowę infrastruktury przystankowej, dobudowę torów mijankowych wraz z przebudową urządzeń srk (…), dobudowa infrastruktury przystankowej na nowopowstałym przystanku osobowym Rzeszów Wschód linii 91 (…)”.

 

PKP PLK przetarg ogłosiła na początku października. Kilka razy przesuwała termin składania ofert, czemu zresztą - przy takim kontrakcie - trudno się dziwić. Do otwarcia ofert doszło wreszcie 30 grudnia. I niestety spółkę czekała spora przykra niespodzianka. Oczywiście nie z powodu braku oferentów, a cen jakie ci zażyczyli sobie za realizację zamówienia.

 

Realizację podstawowego zakresu zamówienia PKP PLK oszacowała na kwotę 218 348 490 zł (brutto), a na część podstawową z prawem opcji 374 405 490 zł (brutto). Zaproponowane przez oferentów ceny w kązdym przypadku znacznie przekraczają założenia. 

 

Najtańszą ofertę przedstawiło Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Za realizację podstawowego zakresu zamówienia zażyczyło sobie nieco ponad 409 mln zł (brutto) a za ten z opcją ponad 617,8 mln zł (brutto). Dalej już było tylko gorzej. Konsorcjum firm Budimex S.A. i KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A. Wyceniło się odpowiednio na blisko 558 mln zł (brutto) i niemal 658,4 mln zł (brutto). Inne konsorcjum firm Track Tec Construction z Wrocławia i Inżynieria Rzeszów zaoferowało swoje usługi za 463,6 mln zł (brutto) i ponad 789,2 mln zł (brutto). Z kolei ceny konsorcjum firm Swietelesky Rail Polska oraz Swietelesky AG z Linzu (Austria), to 512 mln zł (brutto) i ponad 715,2 mln zł (brutto). I wreszcie ostatnia oferta, warszawskiej firmy Trakcja PRKiI - ponad 481,6 mln zł (brutto) i ponad 788,3 mln zł (brutto).

 

  

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij