PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2019/2020 dla województwa podkarpackiego

Opublikowano: 2019-12-12 14:58:41, przez: admin, w kategorii: Firmy

PODKARPACKIE. Więcej połączeń zagranicznych i krajowych – to najważniejsze nowości dla województwa podkarpackiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 15 grudnia 2019 roku.

Fot. PKP Intercity

Fot. PKP Intercity

 

Zwiększa się łączna liczba połączeń z Rzeszowa i Przemyśla do Warszawy. Rzeszów i stolicę połączy osiem pociągów, zaś Przemyśl i stolicę sześć. W obydwu przypadkach to o jeden pociąg więcej niż rozkładzie na sezon 2018/2019. Z jednego do pięciu rośnie liczba połączeń między Rzeszowem a Katowicami.

 

Nowym pociągiem będzie EIC Banach relacji Przemyśl – Kraków – Warszawa – Gdynia, kursujący w soboty w stronę Pomorza, a w niedzielę w odwrotnej relacji, wracający na Podkarpacie. W Przemyślu będzie skomunikowany z pociągami z i do Odessy. Dotychczasowy pociąg IC Banach, który jeździł na trasie Przemyśl – Sandomierz – Warszawa zastąpi TLK Witos, który pojedzie w dłuższej relacji Przemyśl – Sandomierz – Warszawa – Bydgoszcz. Tym samym Podkarpacie zyska nowe bezpośrednie połączenie z Bydgoszczą.

 

PKP Intercity przygotowało więcej nowych połączeń. TLK Roztocze będzie jeździć na trasie Chełm/Zamość – Rzeszów – Kraków – Katowice. TLK Wetlina to pociąg, który pojedzie w relacji Zagórz – Rzeszów – Lublin – Warszawa – Poznań. Dodatkowo do składu TLK Pogórze relacji Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław włączona zostanie nowa grupa wagonów z Zagórza. Dzięki tym połączeniom PKP Intercity ponownie będzie obsługiwać Jasło, Krosno, Sanok i Zagórz własnymi pociągami.

 

Południe Polski, w tym Podkarpacie, będzie jeszcze lepiej skomunikowane z Czechami i Austrią poprzez uruchomienie dwóch nowych połączeń międzynarodowych. Pociąg IC Porta Moravica pojedzie w relacji Przemyśl – Kraków – Katowice - Ostrawa – Wiedeń – Graz. TLK Galicja, wcześniej kursujący w kategorii IC między Przemyślem a Krakowem, pojedzie na dłuższej trasie Przemyśl – Kraków – Katowice – Ostrawa.

 

Z kolei w składzie IC Przemyślanin relacji Przemyśl – Świnoujście pojawi się grupa wagonów do Słupska, jadących przez Piłę i Białogard. Pociąg nie będzie już prowadził grupy wagonów do Berlina, przełączanych w Katowicach do IC Nightjet. Wagony do stolicy Niemiec prowadzone będą w pociągu TLK Pogórze i zostaną przełączone do IC Nightjet we Wrocławiu.

 

Trasę zmienia nocny pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl – Kołobrzeg. Wraca na trasę podstawową przez Warszawę i pojedzie w skróconej relacji Kraków – Kołobrzeg. W rozkładzie 2018/2019 skład, ze względu na prace modernizacyjne na linii kolejowej, kursował trasą objazdową na odcinku Kielce – Iława przez Częstochowę, Zduńską Wolę Karsznice, Inowrocław i Toruń. W zamian połączenie sezonowe Podkarpacia z Pomorzem Środkowym zapewni TLK Bursztyn relacji Przemyśl – Kołobrzeg.

 

Pociąg TLK Małopolska, który w obecnym rozkładzie jeździ z Gdyni do Przemyśla, od 15 grudnia zamiast do województwa podkarpackiego pojedzie do Zakopanego i Krynicy-Zdroju. W zamian za to obsługę relacji trasy z Podkarpacia do Krakowa i Warszawy uzupełni dodatkowo nowy pociąg TLK Lubomirski relacji Przemyśl – Warszawa.

 

Z IC na TLK zmienia się kategoria pociągu Matejko. Pojedzie w relacji Przemyśl – Kraków – Katowice – Bielsko-Biała, zamiast dotychczasowej Przemyśl – Świnoujście. Będzie można dojechać nim do Krakowa na 8 rano, a z Krakowa wyjechać do Przemyśla po 16. Zmieni się końcówka trasy składu IC Siemiradzki jeżdżącego z i do Przemyśla: z Wrocławia pojedzie do Jeleniej Góry zamiast do Poznania, jak dotychczas. W planie pociągu IC Chełmoński relacji Przemyśl –Jelenia Góra będzie kursować IC Hetman relacji Lublin/Zamość – Rzeszów – Kraków – Wrocław. Dotychczasowy pociąg IC Wisłoka relacji Przemyśl - Kraków zostanie zastąpiony przez TLK Łukasiewicz, kursujący w tej samej relacji.

 

Obowiązujący od 15 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Trwa przebudowa stacji
w Rzeszowie i węzła rzeszowskiego, co uniemożliwia wykonywanie manewrów pociągów
w Rzeszowie i wpływa na cykliczność kursowania pociągów.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij