PRZEMYŚL. Swoją lokalizację znalazło w nim kilka wydziałów Urzędu Miasta.
Fot. przemysl.pl A.Czereba
Urzędnicy tych wydziałów przenieśli się właśnie do pomieszczeń zaadaptowanych na potrzeby urzędu w budynku byłego gimnazjum przy ul. Ratuszowej 1. Mieszczą się tam teraz Wydział Rozwoju, Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych, Biuro Zamówień Publicznych oraz Wydziały Promocji i Kultury, Edukacji i Sportu, Spraw Społecznych oraz Architektury wraz z Miejskim Konserwatorem Zabytków
Remont obiektu rozpoczął się w styczniu ubiegłego roku i trwał do czerwca tego roku. Same przenosiny trwały wiele tygodni, ale urząd został już uroczyście otwarty.
Inwestycja kosztowała blisko 2,5 mln zł i niemal w całości wyłożył je budżet miasta. Na windę dorzucił się PFRON. W ramach zadania wykonano: schody zewnętrzne oraz szyb windowy, zamontowano dźwig osobowy, nowe ścianki działowe z uwzględnieniem nowych podziałów na biura i zaplecze sanitarne dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, wyremontowano i wymieniono posadzki na panelowe i z płytek ceramicznych. Ponadto położono nowe tynki, powłoki malarskie oraz okładziny ścienne z płytek ceramicznych i zamontowano nową stolarkę drzwiową. Wyremontowano też elewację północną budynku, a także wymieniono wszystkie instalacje.
W przyszłości planowane jest również zaadaptowanie istniejącej w budynku sali gimnastycznej na punt obsługi mieszkańców. Póki co nadal będzie służyć uczniom dwóch szkół podstawowych, które nie mają odpowiedniego zaplecza sportowego.