Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Mostostal Warszawa z najtańszą ofertą na dokończenie budowy S19

Opublikowano: 2012-10-22 22:04:09, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Dziś (poniedziałek, 22 października) w rzeszowskim oddziale Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty na dokończenie budowy odcinka drogi ekspresowej S19 (od węzła Rzeszów Zachód do Świlczy).

Prace na odcinku S19 na kilka dni przed zerwaniem umowy w maju 2012 roku. Fot. a4-s19rzeszow-zachod-swilcza.pl

Prace na odcinku S19 na kilka dni przed zerwaniem umowy w maju 2012 roku. Fot. a4-s19rzeszow-zachod-swilcza.pl

Oferty złożyło sześć firm w tym jedno konsorcjum. Najniższa oferta złożona przez firmę Mostostal Warszawa (129,7 mln zł brutto) jest niższa od kosztorysu inwestorskiego o ok. 25%. Eurovia Polska zaproponowała 143 mln zł, Strabag prawie 152 mln zł, zaś Budimex ponad 152 mln zł. Na znacznie więcej roboty wyceniła firma Bilfinger Berger – 172 mln zł, zas konsorcjum Miejskiej Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa (lider), Przedsiębiorstwo Robót drogowych z Lubartowa oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego zaproponowała prawie 177 mln zł.

GDDKiA może przeznaczyć na ten cel 176,5 mln zł. Teraz oferty będą weryfikowane.

Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 10 miesięcy na dokończenie budowy tego odcinka S19. Roboty obejmą m.in. budowę węzła „Świlcza”, dokończenie budowy trzech wiaduktów, mostu, sześciu przepustów z blach falistych. Ponadto dokończenie budowy kanalizacji deszczowej, nasypów, warstw podbudowy oraz nawierzchni bitumicznych, a także budowa oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem, urządzeń związanych z ochroną środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz dróg serwisowych.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Pierwotnie odcinek ten (razem z odcinkiem autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny budować miało konsrcjum Radko (lider) oraz Autostrada Wschodnia i Punj Lloyd z Indii. W maju br. Jednak GDDKiA zerwała z firmą umowę.

ac

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij