PGE Obrót ostrzega przed oszustami
RZESZÓW. Nieuczciwi handlowcy podszywają się pod markę PGE, odwiedzają klientów w domach na Podkarpaciu i namawiają do zmiany sprzedawcy lub akceptacji rzekomo nowych taryf. Na takie wizyty w ostatnich dniach narażeni byli szczególnie mieszkańcy Rzeszowa.
Fot. Pixabay/CC0
PGE Obrót informuje, że nie odwiedza swoich klientów w domach w celu podpisania nowych umów lub dokonania jakichkolwiek zmian w dokumentacji.
Żeby nie dać się oszukać, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach:
- należy dokładnie sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje.
- należy dokładnie zapoznać się z przedstawionymi dokumentami: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy.
- w przypadku podpisania umowy, należy zachować jeden egzemplarz.
Firma przypomina też, że w przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy (czyli np. w domu) mamy prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni, bez żadnych negatywnych skutków.
Jeśli klient ma jakiekolwiek wątpliwości może zadzwonić pod numer Infolinii PGE 422 222 222. Często, taki telefon nie tylko pozwala ochronić siebie, ale także pomaga ostrzegać innych mieszkańców danego terenu.
Jednocześnie warto pamiętać, że do zapewnień nieuczciwych handlowców dotyczących obietnic tańszych rachunków, należy podchodzić sceptycznie.
„Zgodnie z Ustawą o zmianie podatku akcyzowego i niektórych innych ustaw, obowiązują stabilne ceny dla gospodarstw domowych. To znaczy, że w 2019 r. zużywając energię tak jak dotychczas, nie zapłacimy więcej. Klienci nie odczuwają w związku z tym żadnej zmiany, gdyż wszelkie formalności w rozliczeniach zrealizowała spółka PGE Obrót” - pisze firma w swoim komunikacie.