Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Sagitum - IT dla Twojego biznesu
Podkarpacki Fundusz Rozwoju oferuje preferencyjne finansowanie dla firm: pożyczki, poręczenia, faktoring

Jest rzecznik konsumentów w powiecie rzeszowskim

Opublikowano: 2019-01-22 11:33:01, przez: admin, w kategorii: Samorządy

Jacek Świder został rzecznikiem konsumentów w starostwie rzeszowskim.

Jacek Świder. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w RzeszowieJest rzecznik konsumentów w powiecie rzeszowskim
Jacek Świder. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie

Jacek Świder. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie

 

Dotąd takiego stanowiska nie było, starostwo miało podpisaną umowę z Federacją Konsumentów i to właśnie tam można się było zgłaszać po fachową radę i pomoc. Powołanie powiatowego rzecznika ma sprawić, że taka pomoc będzie udzielana szybciej i łatwiej.

Jacek Świder już wcześniej był pracownikiem starostwa. Wczęsniej m.in. był menedżerem w firmach Chmielnik Zdrój S.A., Rzeszowski Bank Regionalny S.A., Multifarb sp. z o.o. Prowadził wykłady w Wyższej Szkole Zarządzania.

- Zgłaszać może się każdy, kto ma uzasadnione zastrzeżenia co do jakości produktów lub usług, za które zapłacił – mówi Jacek Świder. - Jeśli konsument prawidłowo złożył reklamację, ale sprzedawca nie zgadza się z jego opinią, wtedy konsument może zgłosić się do rzecznika.

Rzecznik czeka także na sygnały od mieszkańców powiatu, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie, że sprzedawca lub usługodawca łamie prawa wielu konsumentów, np. dochodzi do zmowy cenowej albo klienci są celowo wprowadzani w błąd, by podejmować dla siebie niekorzystne decyzje.

Lista zagadnień, którymi zajmuje się rzecznik, jest bardzo szeroka. Od usług bankowych, telekomunikacyjnych i medycznych po wątpliwości dotyczące nabytych towarów, na przykład: samochodów lub kosmetyków i butów.

- Na przykład przypominam konsumentom, że mają prawa wynikające z rękojmi, czyli odpowiedzialności sprzedawcy względem kupującego za wady sprzedanego produktu. Że w ciągu 14 dni mają prawo zwrócić jakiś towar lub usługę, jeśli transakcja kupna odbyła się poza siedzibą firmy oferującej dany produkt (przez internet lub podczas jakichś pokazów).

Sprzedawcy - zgodnie z przepisami - zobowiązany jest odpowiedzieć rzecznikowi na zadane pytanie. Jeśli odpowiedź nie zadowala konsumenta, sprawa może trafić do polubownego sądu konsumenckiego, o ile sprzedawca zechce się tam stawić. Jeśli nie dochodzi do porozumienia, konsument może domagać się swoich praw w sądzie powszechnym.

 

Kontakt z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Rzeszowie:

*Telefonicznie: 17 867 14 73 (wtorki, środy i czwartki, od godz. 9.00 do 15.00)

*Osobiście (po uprzednim umówieniu)

Wtorki: godz. 09 – 12.00

Środy: godz. 09 – 13.00

Czwartki: godz.09 – 12.00

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij