Przetarg na zakup pociągów dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej unieważniony!
RZESZÓW. Z decyzją Urząd Marszałkowski wstrzymywał się 2,5 miesiąca. Oferty otwarto 3 listopada.
Komunikat komisji przetargowej jest właściwie lakoniczny. Żadna z ofert (założyły je Pesa i Newag) nie spełniała cenowych oczekiwań zamawiającego. Najtańsza oferta również przekraczała przewidziany na zakup budżet.
Jakby tak nieco na otarcie łez, odbyło się za to dzisiaj spotkanie przedstawicieli wszystkich jednostek zaangażowanych w realizację projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA”
Jak napisano w komunikacie po naradzie:
„Na spotkaniu zostały poruszone problemy związane z realizacją projektu zgłaszane przez partnerów, głównie dotyczące dostosowania zakresów rzeczowych projektu do istniejących uwarunkowań terenowych, problemów przy nabywaniu nieruchomości na cele inwestycyjne, oraz terminów i kosztów inwestycji. Województwo Podkarpackie zadeklarowało nadzorowanie projektu , pomoc przy realizacji, koordynacji i rozliczaniu inwestycji, oraz pomoc w kontaktach z Instytucjami Pośredniczącymi i Zarządzającymi projektem. Ponadto poproszono partnerów projektu o zaktualizowanie harmonogramów rzeczowo - finansowych dla swoich zakresów i przesłanie ich w terminie do końca stycznia celem urealnienia postępów prac. Przedmiotowe spotkanie było spotkaniem rozpoczynającym cykl spotkań z Partnerami w celu należytej realizacji Budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej”.
Przypomnijmy, projekt „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA” składa się z dwóch zadań:
- „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej: Zakup taboru wraz budową zaplecza technicznego”. Obejmuje zakup 10 sztuk taboru w tym 8 szt. 3-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 2 szt. 2-członowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz budowę zaplecza technicznego obejmującego budowę hali wraz układem torowym, stacje paliw, myjnie kolejową dla potrzeb PKA na stacji Rzeszów Staroniwa.
- „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA: Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej”. Obejmuje budowę linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, oraz budowę dodatkowych przystanków kolejowych, mijanek, obiektów inżynierskich oraz parkingów w systemie park and ride. Dodatkowo projekt obejmuje wprowadzenie biletu zintegrowanego wspólnie z ZTM Rzeszów oraz Spółkę Przewozy Regionalne.
W projekcie biorą udział: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, oraz gminy: Boguchwała, Czarna, Czudec, Głogów Młp., Kolbuszowa, Krasne, Łańcut, Przeworsk, Rzeszów, Sędziszów Młp., Strzyżów, Świlcza, Dębica, Trzebownisko
W ramach projektu zakłada się prowadzenie ruchu kolejowego na wskazanych poniżej liniach kolejowych:
- L 71 odcinek Rzeszów - Kolbuszowa,
- L 91 odcinek Dębica - Rzeszów,
- L 91 odcinek Rzeszów - Przeworsk,
- L 106 odcinek Rzeszów - Strzyżów,
- do Portu Lotniczego Rzeszów - Jasionka na planowanej do budowy linii kolejowej (ok. 5 km).
Ponadto projekt swoim zakresem obejmuje realizacje zadań przez niżej wymienione podmioty:
Partner PKP PLK S.A.:
Budowę nowych przystanków, przebudowę istniejących przystanków, budowa mijanek,
Budowę połączenia kolejowego do Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka.
Beneficjent Województwo Podkarpackie:
Zakup niezbędnego taboru wraz z budową zaplecza technicznego,
Rozliczenie projektu infrastrukturalnego,
Partner JST:
Budowę parkingów Park and Ride,
Budowę dojść (chodników) i dróg dojazdowych do przystanków kolejowych,
Przebudowę dworców kolejowych.