Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

W 2019 r. skończy się elektryfikacja magistrali Zgorzelec - Przemyśl - granica z Ukrainą

Opublikowano: 2019-01-14 19:47:55, przez: admin, w kategorii: Region

KRAJ. Dzięki temu skróci się czas przejazdu. Nie trzeba już będzie wymieniać lokomotyw elektrycznych na spalinowe.

W 2019 r. skończy się elektryfikacja magistrali Zgorzelec - Przemyśl - granica z Ukrainą

 

Do pełni szczęścia brakuje zelektryfikowania odcinka magistrali na odcinku Węgliniec - Zgorzelec. Koszt prac na tym 27 km odcinku wyniesie 70 mln zł.

Elektryfikacja odcinka realizowana jest przez PLK w ramach projektu CEF Łącząc Europę. Wykonawca zaczął roboty we wrześniu 2018 roku. Już na całej długości zakończono budowę konstrukcji wsporczych. Przy pomocy specjalnej maszyny ustawiono betonowe pale i 920 słupów. Zamontowano również 54 tzw. bramki - metalowe konstrukcje nad kilkoma torami, do których mocowana jest sieć trakcyjna. Od stycznia wykonawca przystąpił do budowy sieci trakcyjnej.

Trasa Węgliniec - Zgorzelec jest ostatnim niezelektryfikowanym odcinkiem linii kolejowej E 30, międzynarodowej magistrali, biegnącej od Zgorzelca, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Kraków do Przemyśla i granicy z Ukrainą. Po zakończeniu prac całą od zachodniej do wschodniej granicy państwa będzie można przejechać przy użyciu trakcji elektrycznej, bez konieczności zamiany lokomotyw w Węglińcu.

Całkowita wartość projektu „Elektryfikacji linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec” wynosi 70 mln zł, w tym 59,5 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij