Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Umowa na koncepcję programową drogi S19 Via Carpathia do Barwinka

Opublikowano: 2018-04-24 14:07:15, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Dziś (wtorek, 24 kwietnia 2018) w Dukli podpisana została umowa na wykonanie koncepcji programowej dla odcinka S19 Dukla-Barwinek.

Umowa na koncepcję programową drogi S19 Via Carpathia do BarwinkaUmowa na koncepcję programową drogi S19 Via Carpathia do BarwinkaUmowa na koncepcję programową drogi S19 Via Carpathia do BarwinkaUmowa na koncepcję programową drogi S19 Via Carpathia do Barwinka
Umowa na koncepcję programową drogi S19 Via Carpathia do Barwinka

 

Wykonawcą dokumentacji tego ponad 18-kilometrowego odcinka trasy Via Carpatia jest firma Multiconsult Polska Sp. z o.o., która zrealizuje zadanie za kwotę 8 410 641,60 zł w terminie 22 miesięcy.

 

To ostatni etap 75-kilometrowego fragmentu S19 Babica-Barwinek, dla którego zostanie przygotowana szczegółowa koncepcja programowa z pełnym rozpoznaniem geologicznym.

 

Koncepcja Programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.

 

Stoi przed nami zadanie przygotowania koncepcji programowej budowy drogi na niełatwym odcinku - od węzła Dukla do granicy ze Słowacją. Planowana inwestycja ma przebiegać przez teren wymagający budowy obiektów inżynieryjnych takich jak estakady, wiadukty czy most. Ponadto dotyczy obszarów chronionych. Wykorzystamy nasze wieloletnie doświadczenie i wiedzę ekspercką, aby zaproponować rozwiązanie, które będzie odpowiadało potrzebom regionu, okolicznych mieszkańców, a przede wszystkim będzie spełniało swoje zasadnicze funkcje korytarza transportowego. Liczymy na dobrą współpracę z GDDKiA – zaznacza prezes Multiconsult Polska Jarosław Wielopolski.

 

Odcinki drogi ekspresowej S19 od węzła Babica przez węzły Domaradz, Miejsce Piastowe i Dukla aż do Barwinka o łącznej długości 75 km, stanowiące część szlaku Via Carpatia, przewidziane są do realizacji w systemie „projektuj-buduj”. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dziś podpisano umowę na ostatni, 18-kilometrowy odcinek ekspresówki prowadzący do granicy ze Słowacją.

 

W ramach podpisanych umów zostanie przygotowane m.in. kompleksowe rozpoznanie geologiczne, analiza i prognoza ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, opracowania ekonomiczno-finansowe, analiza zagrożenia powodziowego oraz organizacja i bezpieczeństwo ruchu. Rozwiązania projektowe koncepcji programowej pozwolą na opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły wykonawca drogi ekspresowej S19.

 

- Podpisana dzisiaj umowa jest kolejnym krokiem do spełnienia marzeń mieszkańców Podkarpacia, ale także wszystkich kierowców podróżujących na kierunku północ-południe. Na całym odcinku S19 od Rzeszowa do granicy państwa w Barwinku trwają już prace koncepcyjne, które po zakończeniu pozwolą na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę szlaku Via Carpatia. Droga ekspresowa S19 to priorytetowa inwestycja dla polskiego rządu i bardzo ważna trasa dla transportu międzynarodowego, dlatego tak istotne jest, abyśmy domknęli jej realizację - powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

 

- W tym roku to już kolejna ważna decyzja w zakresie budowy S19 między Babicą a Barwinkiem. Dwa miesiące temu podpisano umowę na przygotowanie koncepcji programowej na odcinku Babica-Domaradz, a następnie także dla dwóch kolejnych odcinków, tj. węzeł Domaradz - węzeł Miejsce Piastowe oraz węzeł Miejsce Piastowe - węzeł Dukla - mówi Tomasz Poręba. Europoseł zauważa, że wcześniej GDDKiA dokonała także wyboru wykonawców liczących w sumie 22 km odcinków Nisko Południe-Podgórze i Podgórze-Kamień - będą to odpowiednio Strabag i Budimex.

 

Tomasz Poręba przypomina, że tak dynamiczne prace przy S19 nie byłyby możliwe bez ubiegłorocznej decyzji o podpisaniu aneksu do kontraktu terytorialnego z rządem na kwotę 24 mld zł na budowę S19 od Babicy do Barwinka.

 

Europoseł PiS podkreśla, że Via Carpathia to także szansa dla polskich portów. Trasa, która w Polsce będzie biegła z Barwinka przez Rzeszów na Lublin, następnie drogą S17 na Warszawę, a ze stolicy drogą S7 i A1 do polskich portów pozwoli Węgrom, Rumunom, Słowakom, Bułgarom wysyłać towary i usługi do portów w Polsce, przyczyniając się do ich rozwoju.

 

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij