Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Projekt „Wędrowanie bez plecaka” - umowa podpisana

Opublikowano: 2017-04-08 20:54:42, przez: admin, w kategorii: Biznes

W piątek (7 kwietnia 2017) w Krakowie podpisanych zostało pięć umów o dofinansowanie transgranicznych projektów z Programu Polska-Słowacja.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

- Łączna wartość dofinansowania podpisanych teraz umów to 4,1 miliona euro. Oczywiście nie jest to pełna kwota, jaką program przeznaczył na ochronę, promocję i rozwój unikalnych zabytków kultury i natury, w które ten obszar obfituje. Znajduje się tu aż 23 z 35 obiektów z Polski i Słowacji wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Parki narodowe i parki krajobrazowe stanowią ponad 1/4 powierzchni polsko-słowackiego pogranicza. Dlatego to właśnie na ten cel przeznaczono blisko 77 milionów euro, czyli więcej niż połowę budżetu programu - powiedział wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

 

Podpisane umowy dotyczą pierwszych projektów, zatwierdzonych na posiedzeniu Komitetu Monitorującego programu w lutym br. Program przyczyni się do powstania nowoczesnych produktów turystycznych adresowanych do fanów pieszych wycieczek, otwarcia muzeów prezentujących dziedzictwo kulturowe regionu oraz do zagospodarowania torfowisk, unikalnych na skalę europejską. Wśród pięciu projektów jeden dotyczy województwa podkarpackiego i zgłoszony został przez Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska. Projekt „Wędrowanie bez plecaka” adresowany jest głównie do fanów pieszych wycieczek.

Wszystkie projekty zostaną zrealizowane do końca października 2018 roku. Więcej informacji o wybranych projektach na stronie programu: www.plsk.eu.

 

„Wędrowanie bez plecaka”

Główną ideą projektu jest wykorzystanie zasobów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego pogranicza w promocji turystyki pieszej, która jest najprostszą i najtańszą z form aktywności ruchowej. Turystyka piesza została uznana przez Polską Organizację Turystyczną w 2011 roku za rodzaj turystyki o priorytetowej wartości marketingowej w woj. podkarpackim i małopolskim.

 

Projekt zakłada m.in.:

- systematyzację szlaków pieszych na obszarze pogranicza,

- stworzenie nowoczesnych e-narzędzi dla turysty pieszego (aplikacja wraz ze stroną www),

- powstanie nowego, transgranicznego produktu turystycznego uwzględniającego preferencje turystów pieszych i prezentującego walory pogranicza. Produkt zakłada kooperację od 6 do 8 obiektów hotelarskich (noclegowych), które połączone zostaną w szlak w formie pętli przez pogranicze. Każdy z obiektów powinien być oddalany od drugiego o maksymalnie 25 km długości łączących je szlaków pieszych. Produkt polega na wędrowaniu od pierwszego obiektu po pętli przez liczbę dni odpowiadającą ilości obiektów na trasie. Turyści wyruszając z pierwszego obiektu zostawiają w nim swoje bagaże i samochód. Właściciel obiektu przewozi bagaże, lub ew. odstawia samochód do kolejnego obiektu. Dzięki temu turyści mogą w wygodny sposób poznawać atrakcje przyrodnicze i kulturowe,

- szkolenia dla osób i instytucji zaangażowanych w działalność na rzecz rozwoju turystyki, których celem będzie wymiana wiedzy nt. dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego pogranicza polsko-słowackiego oraz sposobu ich udostępniania dla turystyki pieszej, integracja środowiska branży turystycznej Polski i Słowacji, przekazanie wiedzy nt. nowoczesnych narzędzi informacji i promocji walorów przyrodniczych i kulturowych,

- dostosowanie oferty i obsługi obiektów hotelarskich i gastronomicznych do standardów turystyki pieszej. Cele: zmiana oferty i obsługi obiektów hotelarskich i gastronomicznych obszaru pogranicza do standardów turystyki pieszej. Przeprowadzonych zostanie 50 audytów obiektów wraz z raportami i zaleceniami zmian,

- przeprowadzenie wspólnych polsko-słowackich kampanii promocyjnych i marketingowych oraz realizację działań miękkich promujących dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze pogranicza tj.: Udział w targach turystycznych (Berlin, Poznań, Bratysława), nagranie i emisja serialu, produkcja spotu promocyjnego w technologii virtual reality 360, wydanie i publikacja materiałów prasowych w prasie branżowej krajowej i zagranicznej, wydanie przewodnika z mapą i folderu wizerunkowego, newslettera, organizacja study tour dla znanych blogerów europejskich w zakresie turystyki pieszej; przeprowadzenie Karpackiego Forum Współpracy (panele dyskusyjne z udziałem ekspertów PL, SK, europejskich); przeprowadzenie 2 imprez promujących turystykę pieszą na pograniczu (koncert, stoiska z ofertą turystyczną pogranicza, questy, degustacja produktów regionalnych).

 

Partner wiodący: Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska, partner projektu: Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Słowacja Północ -wartość dofinansowania: 558 511,20 euro
 

Informacje na temat projektów (PDF 313 KB)

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij