Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Konsultacje w sprawie mostu kolejowego w Przemyślu

Opublikowano: 2016-08-23 20:38:52, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PRZEMYŚL. Są dwie koncepcje dotyczące mostu na Sanie.

Pierwsza koncepcja - widok z góry. Fot. Mostoprojekt KatowicePierwsza koncepcja - widok z drugiego mostu. Fot. Mostoprojekt KatowiceDruga koncepcja - widok z góry. Fot. Mostoprojekt KatowiceDruga koncepcja. Fot. Mostoprojekt Katowice
Pierwsza koncepcja - widok z góry. Fot. Mostoprojekt Katowice

Pierwsza koncepcja - widok z góry. Fot. Mostoprojekt Katowice

 

17 sierpnia 2016 r. PKP PLK SA wraz z Pracownią Mostoprojekt Katowice zaprezentowało dwie koncepcje budowy nowego mostu kolejowego.

- Każda ma swoje zalety i wady i dlatego pragnę zachęcić wszystkich, a szczególnie mieszkańców Przemyśla do wypowiedzenia się w tej sprawie – apeluje prezydent Robert Choma.

Będzie można uczynić to w dwojaki sposób. Albo w sondzie (na stronie przemysl.pl) i wskazanie tej koncepcji, która bardziej odpowiada. Albo pisemnie na skrzynkę : kpm@um.przemysl.pl lub na adres 37-700 Przemyśl ul. Rynek 1. Obie formy konsultacji będą prowadzić od 23 sierpnia do 12 września 2016 r. (włącznie)

Koncepcja nr 1 zakłada budowę nowego mostu w nowoczesnej technologii tzw. betonu sprężonego i pozostawienie istniejącej konstrukcji kratowej. Most poprowadzony w nowym śladzie umożliwi przejazd pociągów typu Pendolino. Zostanie również podwyższona skrajnia drogowa czyli wysokość przejazdu pod mostem o ok. 0,5 m, tak nad ul. 22-go Stycznia jak i Sportową.

 

W tej koncepcji istniejąca konstrukcja kratowa zostanie przekazana na rzecz Miasta (odpłatnie w cenie złomu lub za symboliczną opłatą) i będzie mogła być wykorzystania np. na ścieżkę pieszo rowerową. Bardzo szacunkowy koszt tej inwestycji to ok. 10 mln zł. i będzie wymagać skomunikowania mostu w układem ścieżek i dróg, budowę ścieżki (tory i mostownica zostanie zdemontowana przez PKP), 3 etapowe malowanie konstrukcji. Środki te będą musiały być zabezpieczone w budżecie Miasta, (być może przy wsparciu środków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz unijnych).

 

W kolejnych latach pojawią się koszty bieżącego utrzymania mostu.

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

 

Koncepcja nr 2 zakłada rozbiórkę istniejącej konstrukcji stalowej i budowę nowego mostu, który wyglądem architektonicznym będzie jak najbardziej zbliżony do historycznego wyglądu istniejącego obiektu.

 

Nowy most zostanie poprowadzony nowym śladem co umożliwi przejazd pociągów typu Pendolino. Zostanie również podwyższona skrajnia drogowa czyli wysokość przejazdu pod mostem o ok. 0,5 m, tak nad ul. 22-go Stycznia jak i Sportową.

 

Ze strony miasta nie będą konieczne nakłady finansowe.

 

PKP PLK S.A. zapewnia, że posiada zabezpieczone środki finansowe na realizację tego zadania, którego wartość szacowana jest na około 40 mln zł. Na obecnym etapie trudno jest określić kiedy inwestycja będzie realizowana, ale ze względu na skomplikowane procedury uzgodnieniowe m.in. konieczność uzyskania decyzji środowiskowej dla obszaru Natura 2000, budowa planowana jest ok. 2020 r.

 

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

Zobacz Regulamin głosowania na koncepcje przyszłości Mostu Kolejowego na rzece San

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij