Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Nowe pociągi PKP Intercity

Opublikowano: 2015-07-23 13:14:30, przez: admin, w kategorii: Firmy

PODKARPACKIE. PKP Intercity inwestuje w komfort pasażerów. Nowy tabor jest prezentowany na dworcach.

Fot. Dorota ZańkoFot. Dorota ZańkoFot. Dorota Zańko
Fot. Dorota Zańko

Fot. Dorota Zańko

 

Brak przewijaków dla niemowląt, udogodnień dla osób niepełnosprawnych, obskurne toalety. Tak było do tej pory w pociągach PKP Intercity. Dziś to już przeszłość. Spółka zmodernizowała wagony i pochwaliła się nimi w środę dziennikarzom rzeszowskich redakcji. Tabor mogli zwiedzać także pasażerowie.

 

Dzięki projektowi wartemu 600 mln zł, a w 70 % finansowanego z funduszy unijnych, szereg komfortowych rozwiązań zostało wprowadzonych w 161 wagonach, które kursują na trasie Przemyśl - Rzeszów – Kraków – Katowice –Wrocław – Poznań – Szczecin. Pozostałe 57 unowocześnionych wagonów wjedzie na tory do końca roku.

 

Zmodernizowane wagony posiadają wygodne fotele, gniazdka elektryczne, indywidualne oświetlenie, klimatyzację, okna z roletami dziennymi i nocnymi, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej, wieszaki na rowery. Co istotne, przystosowane są także do osób niepełnosprawnych – mają szersze korytarze, toalety, miejsca dla pasażerów na wózkach inwalidzkich, platformy wjazdowe. Odnowiona jest również część gastronomiczna i sypialna.

 

- W lokomotywie dołożono szybkościomierz elektroniczny, drugą sprężarkę i wprowadzono szereg drobnych usprawnień innych urządzeń - podkreśla maszynista Janusz Kapka.

 

Pasażerowie udający się do Krakowa, Lublina czy Przemyśla mogą nabyć Bilet Taniomiastowy, dzięki któremu za podróż zapłacą mniej niż dotychczas – odpowiednio 30 zł, 29.90 zł i 22 zł.

 

- Jeszcze w tym roku, na trasach z/do Rzeszowa kursować będą nowoczesne lokomotywy Gama. Pojadą one na niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych: Rzeszów – Stalowa Wola - Zamość oraz Rzeszów - Jasło – Zagórz. Nowe pojazdy osiągną prędkość maksymalną 140 km/h – podkreśla Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. – PKP Intercity zakupiło w sumie 10 takich lokomotyw - dodaje.

 

Wyzwaniem, które wciąż stoi przed polską koleją jest skrócenie czasu podróży. Ten cel uda jej częściowo zrealizować, kiedy dobiegną końca prowadzone prace modernizacyjne tras Kraków – Rzeszów oraz Rzeszów – Przemyśl – Medyka.

 

Program odnowy floty PKP Intercity, oprócz modernizacji 218 wagonów objął także zakup Pendolino.

 

Dorota Zańko

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij